انتقاد کیهان از کوچک نمایی مراسم اربعین و بزرگنمایی روز کورش


کیهان نوشت: سه سال پیش بود که جمعیتی کمتر از ۵۰۰ نوجوان در یک قرار اینترنتی، در یکی از پاساژ‌های تهران جمع شدند. ماجرا از سوی رسانه‌های فارسی‌زبان آنسوی آب و رسانه‌های زرد وطنی و کارشناسان پاچه ورمالیده و همه چیزدان...

کیهان نوشت: سه سال پیش بود که جمعیتی کمتر از ۵۰۰ نوجوان در یک قرار اینترنتی، در یکی از پاساژ‌های تهران جمع شدند. ماجرا از سوی رسانه‌های فارسی‌زبان آنسوی آب و رسانه‌های زرد وطنی و کارشناسان پاچه ورمالیده و همه چیزدان چنان در بوق و کرنا شد و تحلیل‌ها و تفسیر‌های جامعه‌شناسانه و فرهنگی و سیاسی درباره آن نوشتند و گفتند و تکرار کردند که ماجرا به «میتینگ کوروش» مشهور شد و اگر کسی فریفته این شعبده‌بازی می‌شد گمان می‌کرد تاریخ جامعه ایران به پیش و پس از این تجمع چند صد نفره و پوچ تقسیم می‌شود!

چند روز پیش بین ۳ تا ۴ میلیون زائر ایرانی در حماسه جهانی راهپیمایی اربعین شرکت کرده و به آن رود خروشان معنوی پیوستند.
حرکتی که به جرات می‌توان گفت: در طول تاریخ بی‌نظیر بوده و در دنیای لذت محور امروزی، چیزی شبیه معجزه است. بعد روحانی مدعی دین و انقلاب در روزنامه‌اش می‌نویسد؛ «اگر به بزرگان ما گزارش داده می‌شود که به دلیل شرکت این تعداد افراد در این مراسم و فلان دعا و فلان گردهمایی، اوضاع بسیار خوب است و همه چیز به طرف بهتر شدن به پیش می‌رود، درخواست صاحب این قلم این است که بزرگان، به این گزارش‌ها اعتماد نکنند و به این نکته بسیار مهم توجه نمایند که مجموع این افراد فقط به زیر ۵ درصد جمعیّت کشور می‌رسند.
قطعاً اعمال و رفتار و افکار ۵ درصد یک جامعه را نمی‌توان به کل آن جامعه تعمیم داد. این‌هم قطعی است که نمی‌توان ۹۵ درصد دیگر را در مقابل این ۵ درصد دانست، ولی با توجه به این دو واقعیت، می‌توان به این نتیجه رسید که برای دریافتن درست آنچه زیر پوست جامعه ما وجود دارد، به بررسی‌های عمیقی نیاز است و نباید به ظواهر تکیه کرد.»

تحلیل سراسر مغالطه و اشتباهی که هنوز هم دستمایه موج‌سواری دشمنانی است که از درخشش حرکت عظیم اربعین، در حد جنون عصبانی هستند. این میزان از خطای محاسباتی عجیب نیست؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403