بیانیه گام دوم اعلام رسمی پیروزی و ماندگاری انقلاب است


بیانیه گام دوم اعلام رسمی پیروزی و ماندگاری انقلاب است

بیرجند- رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیانیه گام دوم اعلام رسمی پیروزی و ماندگاری انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی ذوعلم صبح پنج شنبه در اجلاس رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: مدرسه به عنوان یک نهاد اجتماعی، تربیتی و فرهنگی در تبیین گام دوم انقلاب نقش و رسالت مهمی دارد.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب می خواهد یک روشنگری را به جامعه نشان دهد، افزود: کل انقلاب اسلامی تبیین و اقامه توحید به عنوان یک نقشه راه و جهان بینی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: انقلاب اسلامی امتداد انقلاب پیامبر بوده و هیچ مطلب تازه ای به معنای کسب یافته ای جدید نمی زند.

وی بیان کرد: به دنبال تربیت توحیدی هستیم، بنابراین باید باید زمینه سازی کنیم که دانش آموز به هویت متعالی توحیدی خود نزدیک شود.

حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه تحقق یک تفکر نیازمند این امر است که ابتدا در دل و اندیشه بنشیند، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اندیشه و فلش حرکت به آینده است.

وی با بیان اینکه در جامعه مطالبه ها مراودات را ایجاد می کند و به تعاملات شکل می دهد، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب به ما جهت می دهد که چه مطالبه ای باید داشته باشیم.

بیانیه گام دوم انقلاب اعلام رسمی پیروزی انقلاب است

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش بیانیه گام دوم انقلاب را اعلام رسمی پیروزی و ماندگاری انقلاب دانست و گفت: همچنین این بیانیه یک احتجاج با مخالفان و کسانی که با انقلاب سر جنگ دارند، است که بدانند با چه چیزی دچار چالش هستند.

حجت الاسلام ذوعلم ادامه داد: همچنین این بیانیه برای موافقان یک جمع بندی است که بدانیم از چه دفاع می کنیم و به چه مقوله ای دل بسته ایم و در ازای چه چیزی می خواهیم جان بدهیم.

وی بیان کرد: تمام آحاد جامعه می توانند برای خودشان نقشی در تبیین این بیانیه تعریف کنند اما سه مجموعه شامل مدرسه، حوزه های علمیه و دانشگاه به طور خاص باید در این امر برنامه داشته باشند.

حجت الاسلام ذوعلم بیانیه گام دوم انقلاب را ذخیره و آذوقه چهل سال انقلاب دانست و اظهار کرد: اندیشه و جهت گیری هشت گانه در این بیانیه نه جدید بوده و نه کهنه شدنی است.

وی با اشاره به رسالت مدرسه در تحقق گام دوم انقلاب اظهار کرد: یک مدرسه باید با الهام گیری از بیانیه گام دوم انقلاب برای خود گام دومی تعریف کند.

خودسازی رسالت مدرسه در گام دوم انقلاب

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نیاز است هیئتی اندیشه ورز برای مدرسه تشکیل شود و افرادی صاحب اندیشه و فکر برای بهتر شدن وضعیت تعلیم و مسائل مدرسه هم اندیشی کنند در این صورت تحول بنیادین جهشی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه اگر مدارس به عنوان یک اندیشه و حرکت کلان راهبردی و مستمر مورد توجه قرار گیرد، تحولی عظیم و قابل روئت ایجاد می شود، گفت: همچنین در این صورت زمینه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی که در متن بیانیه آمده، حاصل می شود.

حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه دانش آموزان در یک مدرسه مطلوب باید تعریف درست از زندگی را یاد بگیرد، گفت: رسالت مدرسه در گام دوم انقلاب این است که بتواند بیش از گذشته برای خودسازی علمی، فرهنگی، بدنی، سیاسی و اقتصادی دانش آموزان تلاش و برنامه ریزی کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش جامعه پردازی را از دیگر رسالت های مدرسه در تبیین این بیانیه عنوان کرد و افزود: همچنین مدارس در فرایند تمدن سازی حرف اول را می زنند بنابراین هر دانش آموز باید خود را یک عنصر تمدن ساز تعریف کند.

حجت الاسلام ذوعلم جوانان و نوجوانان را مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: نیاز است نگاه توام با ایمان و اعتماد که این بیانیه به جوانان دارد در مدارس هم شکل گیرد و تقویت شود.

مدارس هویت انقلابی، ایرانی و اسلامی را تقویت کنند

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بسیاری از مدارس در این امر موفق بوده اما مدارسی هم داریم که نگاه مدیر مدرسه به دانش آموز نگاهی منفی بوده که نیازمند اصلاح است.

وی امید آفرینی مبتنی بر استدلال و جهان بینی را از دیگر رسالت های مدارس در گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب بیانیه ای عملیاتی بوده که نیاز است امیدآفرینی به طور دائم‌ به دانش آموزان القا شود.

حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه هویت اساسی ترین، محوری ترین، عمیق ترین و بنیادی ترین مفهوم در عرصه تربیت است، گفت: مقام معظم رهبری سه ضلع ایرانی بودن، اسلامی بودن و انقلابی بودن را برای تربیت هویت تعریف کرده اند.

وی مهم ترین دغدغه مسئولان باید عدالت باشد، ادامه داد: همچنین هویت های صنفی، قومی و جنسیتی نباید بر هویت اصلی ایرانی، اسلامی و انقلابی سایه اندازد که این ابعاد هویتی باید مدارس باید شکل گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مهم ترین رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بازشناسی، ارائه تعریف روشن از هویت ملی و تلاش برای خودآگاهی این مهم است.


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی ذوعلم صبح پنج شنبه در اجلاس رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: مدرسه به عنوان یک نهاد اجتماعی، تربیتی و فرهنگی در تبیین گام دوم انقلاب نقش و رسالت مهمی دارد.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب می خواهد یک روشنگری را به جامعه نشان دهد، افزود: کل انقلاب اسلامی تبیین و اقامه توحید به عنوان یک نقشه راه و جهان بینی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: انقلاب اسلامی امتداد انقلاب پیامبر بوده و هیچ مطلب تازه ای به معنای کسب یافته ای جدید نمی زند.

وی بیان کرد: به دنبال تربیت توحیدی هستیم، بنابراین باید باید زمینه سازی کنیم که دانش آموز به هویت متعالی توحیدی خود نزدیک شود.

حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه تحقق یک تفکر نیازمند این امر است که ابتدا در دل و اندیشه بنشیند، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اندیشه و فلش حرکت به آینده است.

وی با بیان اینکه در جامعه مطالبه ها مراودات را ایجاد می کند و به تعاملات شکل می دهد، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب به ما جهت می دهد که چه مطالبه ای باید داشته باشیم.

بیانیه گام دوم انقلاب اعلام رسمی پیروزی انقلاب است

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش بیانیه گام دوم انقلاب را اعلام رسمی پیروزی و ماندگاری انقلاب دانست و گفت: همچنین این بیانیه یک احتجاج با مخالفان و کسانی که با انقلاب سر جنگ دارند، است که بدانند با چه چیزی دچار چالش هستند.

حجت الاسلام ذوعلم ادامه داد: همچنین این بیانیه برای موافقان یک جمع بندی است که بدانیم از چه دفاع می کنیم و به چه مقوله ای دل بسته ایم و در ازای چه چیزی می خواهیم جان بدهیم.

وی بیان کرد: تمام آحاد جامعه می توانند برای خودشان نقشی در تبیین این بیانیه تعریف کنند اما سه مجموعه شامل مدرسه، حوزه های علمیه و دانشگاه به طور خاص باید در این امر برنامه داشته باشند.

حجت الاسلام ذوعلم بیانیه گام دوم انقلاب را ذخیره و آذوقه چهل سال انقلاب دانست و اظهار کرد: اندیشه و جهت گیری هشت گانه در این بیانیه نه جدید بوده و نه کهنه شدنی است.

وی با اشاره به رسالت مدرسه در تحقق گام دوم انقلاب اظهار کرد: یک مدرسه باید با الهام گیری از بیانیه گام دوم انقلاب برای خود گام دومی تعریف کند.

خودسازی رسالت مدرسه در گام دوم انقلاب

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نیاز است هیئتی اندیشه ورز برای مدرسه تشکیل شود و افرادی صاحب اندیشه و فکر برای بهتر شدن وضعیت تعلیم و مسائل مدرسه هم اندیشی کنند در این صورت تحول بنیادین جهشی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه اگر مدارس به عنوان یک اندیشه و حرکت کلان راهبردی و مستمر مورد توجه قرار گیرد، تحولی عظیم و قابل روئت ایجاد می شود، گفت: همچنین در این صورت زمینه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی که در متن بیانیه آمده، حاصل می شود.

حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه دانش آموزان در یک مدرسه مطلوب باید تعریف درست از زندگی را یاد بگیرد، گفت: رسالت مدرسه در گام دوم انقلاب این است که بتواند بیش از گذشته برای خودسازی علمی، فرهنگی، بدنی، سیاسی و اقتصادی دانش آموزان تلاش و برنامه ریزی کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش جامعه پردازی را از دیگر رسالت های مدرسه در تبیین این بیانیه عنوان کرد و افزود: همچنین مدارس در فرایند تمدن سازی حرف اول را می زنند بنابراین هر دانش آموز باید خود را یک عنصر تمدن ساز تعریف کند.

حجت الاسلام ذوعلم جوانان و نوجوانان را مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: نیاز است نگاه توام با ایمان و اعتماد که این بیانیه به جوانان دارد در مدارس هم شکل گیرد و تقویت شود.

مدارس هویت انقلابی، ایرانی و اسلامی را تقویت کنند

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بسیاری از مدارس در این امر موفق بوده اما مدارسی هم داریم که نگاه مدیر مدرسه به دانش آموز نگاهی منفی بوده که نیازمند اصلاح است.

وی امید آفرینی مبتنی بر استدلال و جهان بینی را از دیگر رسالت های مدارس در گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب بیانیه ای عملیاتی بوده که نیاز است امیدآفرینی به طور دائم‌ به دانش آموزان القا شود.

حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه هویت اساسی ترین، محوری ترین، عمیق ترین و بنیادی ترین مفهوم در عرصه تربیت است، گفت: مقام معظم رهبری سه ضلع ایرانی بودن، اسلامی بودن و انقلابی بودن را برای تربیت هویت تعریف کرده اند.

وی مهم ترین دغدغه مسئولان باید عدالت باشد، ادامه داد: همچنین هویت های صنفی، قومی و جنسیتی نباید بر هویت اصلی ایرانی، اسلامی و انقلابی سایه اندازد که این ابعاد هویتی باید مدارس باید شکل گیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مهم ترین رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بازشناسی، ارائه تعریف روشن از هویت ملی و تلاش برای خودآگاهی این مهم است.

کد خبر 4759579

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس