طوفان حاره‌ای کیار در راه دریای عمان و شرق تنگه هرمز


: توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و همچنین شناورهای تجاری و سنگین از تردد دریایی به عرض جغرافیایی پایینتر از 25 درجه شمالی پرهیز کنند.

طوفان حاره‌ای کیار در راه دریای عمان و شرق تنگه هرمز

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان، آب‌های دریای عمان و شرق تنگه هرمز تحت تاثیر طوفان حاره‌ای کیار (KYARR) در شمال اقیانوس هند، مواج پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، افزود: آب‌های دریای عمان و شرق تنگه هرمز تحت تاثیر طوفان حاره‌ای کیار (KYARR) در شمال اقیانوس هند، مواج پیش بینی می‌شود.

مرضیه سی سی پور خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و همچنین شناورهای تجاری و سنگین از تردد دریایی به عرض جغرافیایی پایینتر از ۲۵ درجه شمالی پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: این طوفان در موقعیت جغرافیایی ۱۹.۶ درجه عرض شمالی و ۶۲.۲ درجه طول شرقی قرار دارد و مسیر حرکت آن به سمت عرض‌های پایین تر است.

سی سی پور با اشاره به اینکه در ارتفاعات استان رشد ابر پیش بینی می‌شود و وقوع رگبار پراکنده باران در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود، عنوان کرد:روزهای پنجشنبه و جمعه نیز با گذر امواج ناپایدار آب‌های خلیج فارس و غرب تنگه هرمز با افزایش بادهای غربی متلاطم خواهد شد و احتمال رگبار باران و رعد و برق در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در پایان اضافه کرد: از نظر دمایی، تا پایان هفته تغییرات دمایی بین یک تا سه درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران