روایت وال‌استریت‌ژورنال از کشتار غیرنظامیان توسط آمریکا


روایت وال‌استریت‌ژورنال از کشتار غیرنظامیان توسط آمریکا

روزنامه وال استریت ژورنال بر اساس یافته‌های یک تحقیق گزارش داد که تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی به طور مستقیم به مرگ غیرنظامیان در این کشور منجر می‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت، در حالیکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا رویکرد دو جانبه‌ای را با کره شمالی، شامل حداکثر فشار اقتصادی و همچنین تعامل دیپلماتیک، در پیش گرفته است، یک گزارش حقوق بشری نشان می‌دهد که رژیم تحریمهای جهانی علیه پیونگ یانگ مستقیما به مرگ غیرنظامیان و شهروندان این کشور منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هشدار کره شمالی به آمریکا: روی اعصاب ما راه نروید

این گزارش از آمریکا و سازمان ملل خواسته است که محدودیتها علیه ارسال کمکهای بشردوستانه به کره شمالی را تسهیل کند.

این گزارش در ادامه تاکید کرده است که تحریمهای اعمال شده توسط شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا و دیگر کشورها در پاسخ به فعالیتهای اتمی کره شمالی، تقریبا منجر به قطع کامل ارتباطات تجاری، سرمایه گذاری و تراکنشهای مالی پیونگ یانگ شده است.

به نوشته وال استریت ژورنال، این گزارش با استناد به یافته‌های نهادهای سازمان ملل متحد و اثرات منفی تحریمها بر غیرنظامیان تاکید می‌کند که رژیم کنونی تحریمها علیه کره شمالی می‌تواند مصداق نقض قوانین بین‌المللی باشد.

این گزارش توسط نهادی با نام «اکنون صلح کره»، یک سازمان بین المللی زنان که به دنبال پایان همیشگی جنگ کره است و همچنین گروههای متشکل از افراد آکادمیک، فعالان بشردوستانه و کارکنان امور سلامت و بهداشت انجام شده است.

سازمانهای امدادرسان مدتهاست که از مشکلاتشان برای ارسال کمکهای بشردوستانه به کره شمالی به ویژه در سایه تحریمهای جهانی علیه این کشور شکایت دارند. این درحالیست که گزارشها حاکی از این است که به نسبت سالهای قبلتر قحطی و خشکسالی بر مشکلات کره شمالی نیز افزوده است.

تهیه کنندگان این گزارش می‌گویند که وجود تحریمها، دشواری تضمین معافیتهای کمکهای بشردوستانه و بی میلی نهادهای مالی برای مشارکت در پروژه‌های مربوط به کره شمالی منجر به ترکیب پیچیده‌ای از عواقب ناخواسته از کمبود مواد غذایی تا کمبود دارو و خدمات درمانی و حتی دسترسی به آب سالم و بهداشتی شده است.

در این گزارش آمده است که براثر تاثیر منفی تحریمها در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۹۶۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند که ۳۱۹۱ کودک زیر ۵ سال و همچنین ۷۲ زن باردار در میان آنها بوده است.

روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه گزارش داد که دفتر نمایندگی دائم کره شمالی در سازمان ملل برای پاسخگویی درباره این گزارش در دسترس نبوده است.

با این حال خود نویسندگان این گزارش می‌گویند که به دلایل مختلف از جمله نبود سازمانهای بین‌المللی بشردوستانه در کره شمالی و خروج آنها از این کشور و عدم به رسمیت شناختن این آمارها از سوی حکومت کره شمالی، این آمارها به صورت تقریبی و نسبی است و دقیق نیست.

کره شمالی از زمان جنگ کره و تقسیم شبه جزیره کره به شمالی و جنوبی در دهه ۱۹۵۰ همواره تحت تحریمهای شدید یکجانبه آمریکا و همچنین تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶، واشنگتن ابتکار مذاکره‌ای را با مشارکت مستقیم رهبران دو کشور از دو سال پیش آغاز کرده است که هدف آن خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره در برابر لغو تحریمهای اقتصادی است.

با این وجود، علیرغم سه بار دیدار مستقیم ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، به دلایلی از جمله اصرار آمریکا بر باقی ماندن تحریمها تا زمان خلع سلاح کامل پیونگ یانگ، این مذاکرات بی نتیجه مانده است.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !