تجدید بیعت با 284 شهید ارتش و 9 شهید خلبان ‏در ملایر


تجدید بیعت با 284 شهید ارتش و 9 شهید خلبان ‏در ملایر

در طول بیش از چهار دهه از عمر پر فراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران، امنیت کشور مرهون ‏جانفشانی ها، مردانگی، ایستادگی و بیداری نیروهای سپاه، بسیج، ارتش، مدافعان حرم و نیروی ‏انتظامی است که همواره با صلابت و مقتدر از حدود و ثغور این آب و خاک دفاع کرده و می کنند.‏

به گزارش ایسنا، در این میان شهدای خلبان بسیاری داشتیم که در طول هشت سال دفاع مقدس، آسمان دشمن را شکافتند تا آبی بی کران آسمان ایران در امنیت و آرامش باقی بماند. این عقابان تیز پرواز از حریم هوایی کشور حراست کردند تا امروز من و شما همچنان شاهد طلوع و غروب آفتاب در این سرزمین باشیم.

امروز -چهارشنبه هشتم آبان‌ ماه- سالن ورزشی دانشگاه ملی ملایر با حضور مسئولان ارشد کشوری و لشکری، مدیران استان و شهرستان، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم میزبان برگزاری نخستین یادواره ۲۸۴ شهید ارتش و ۹ شهید خلبان بود.

این یادواره با سخنرانی امیر سرتیپ کیومرث شرفی، معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار و به صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی همدان، شبکه های سراسری افق و شما پخش شد.

شعار "ما می توانیم" توسط شهدا در این کشور نهادینه شده است

امام جمعه ملایر در این مراسم گفت: هدف از برگزاری یادواره های شهدا این است که ما راه را گم نکنیم و اجازه ندهیم موتور انقلاب اسلامی از حرکت بایستد و این مسیر را با قدرت همچنان ادامه بدهیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر برقراری برگزاری نخستین یادواره ۲۸۴ شهید ارتش و ۹ شهید خلبان ملایر را برگ زرین افتخاری بر جبین حماسه آفرینان این شهرستان دانست وخاطرنشان کرد: این شهدا قبل از آن که به درجه رفیع شهادت نایل شوند، به اوج معراج رسیده بودند و ما امروز با برگزرای این دست یادواره ها از شخصیت واقعی و سیره عملی این بزرگواران رونمایی می کنیم.

برقراری با بیان اینکه شهدا شعار "ما می توانیم" را در این کشور به منصه ظهور رساندند، گفت: امروز ما میوه شیرین ایستادگی و جانفشانی شهدا را در عرصه های مختلف می چینیم.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه شهدای دفاع مقدس با دستان خالی مقابل دشمنان ایستادند و پیروز شدند، ادامه داد: اکنون ما نیز باید از این صلابت درس بگیریم و بیاموزیم که در جنگ اقتصادی و فرهنگی نیز می توانیم همچون جنگ نظامی، پیروز میدان نبرد شویم و بر دشمنان فائق آییم.

بسیج همگانی در ملایر برای برگزاری یادواره شهدای ارتش

معاون استاندار همدان و فرماندار ملایر نیز با اشاره به اینکه چهارماه قبل برگزای این یادواره کلید زده شد، گفت: ستاد برگزراری یادوراه کار خود را با پیگیری ها، نشست ها و جلسات متعدد در تهران، استان و شهرستان آغاز کرد.

قدرت اله ولدی افزود: روایتگری در سطح مراکز آموزش عالی، برگزاری مسابقت متعدد ورزشی، برگزاری مسابقه کتابخوانی دفاع مقدس از زندگی شهدی صیاد شیرازی، شهید عباس بابائی و شهدای ارتش و خلبان ملایر و شرکت ۷۲۰ نفر در این مسابقه، برگزاری مسابقه پیامکی در قالب " دلنوشته ای برای شهید" و ... از برنامه های جنبی نخستین یادواره ۲۸۴ شهید ارتش و ۹ شهید خلبان بود.

وی با بیان اینکه ملایر به ۱۱۰۰ شهید گلگون کفن خود افتخار می کند، اظهارکرد: اگر امروز ملایر، شهر جهانی انگور، شهر ملی مبل منبت و شهر واقفان خیر اندیش است، همگی به برکت خون شهداست.

ولدی آرامش و امنیت امروز ایران اسلامی را مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگران و جانبازان داسنت و اظهارکرد: مسئولان کشور تا همیشه وامدار شهدا بوده و هستند.

به گزارش ایسنا، قرائت پیام حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و ایثارگران کشور به این یادواره توسط عارف مدیرکل بنیاد شهدی استان همدان، برپایی نمایشگاه ادوات و تجهیزات دفاع مقدس و نمایشگاه خلاقیت با موضوع دفاع مقدس در محل دانشگاه ملایر، مداحی، روایتگری خلبان های دفاع مقدس در مدارس سطح شهر و سایر مراکز آموزش عالی و اجرای برنامه های هنری و فرهنگی متنوع از برنامه های جنبی این یادواره به شمار می رفت.

در پایان این مراسم از خانواده معظم ۹ شهید خلبان شهرستان ملایر شامل شهید بیژن فعلی، شهید محمد عبدلی، شهید محمد فتاحی، شهید غلامحسین عروجی، شهید رضا مظاهری، شهید محمد بختیاری، شهید محمد رضا نوروزی، شهید سعید هادی مقدم و شهید محمد رستمی، تجلیل به عمل آمد.

همچنین عصر امروز معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاون استاندار و فرماندار ملایر، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان و تعدادی از فرماندهان ارتش و مدیران شهرستان با خانواده شهید مرتضی صفرخانیان و خانواده شهید احمد روستایی، دیدار داشتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی