اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار از برنامه‌های کمیته امداد گیلان


اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار از برنامه‌های کمیته امداد گیلان

 رشت - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد گیلان اشتغال زنان خانوار را از مهمترین برنامه های این نهاد دانست و گفت:  اهتمام داریم با تقویت بخش اشتغال خانگی، زنان سرپرست خانوار را در منزل و در کنار فرزندان شان مشغول به کار کنیم.

عباس اهرابی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر این کمیته امداد استان درصدد است تا با تحت حمایت قرار دادن بیمه اجتماعی از زنان سرپرست خانوار حمایت کند که بر اساس توافق انجام‌شده با سازمان تأمین اجتماعی، با پرداخت حداقل ۱۰ سال حق بیمه و شرایط سنی ۵۵ سال؛ زنان سرپرست خانوار تحت حمایت می‌توانند از مزایایی مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای اشتغال پایدار مددجویان گفت : یکی از رویکردها و سیاست‌های این نهاد ارائه آموزش‌های مبتنی بر اشتغال پایدار و متناسب با بازار کار و همچنین آماده‌سازی نیروی کار ماهر برای ایجاد شغل است .

وی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی و مهارتی بر اساس استعداد سنجی و برحسب علاقه مددجویان برگزار می‌شود که در همین راستا، طی هفت‌ ماه گذشته، حدود سه هزار نفر از مددجویان از آموزش‌های فنی و تخصصی شامل آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و توسعه و پایدارسازی بهره‌مند شده‌اند.

اهرابی افزود: مجریان طرح اشتغال که دوره‌های مهارتی را گذرانده‌اند در مسیر اجرای طرح‌های اشتغال با مشکلات و موانع کمتری روبه‌رو می‌شوند و مدیریت بحران بهتری دارند .

مدیرکل کمیته امداد گیلان به محرومیت‌های استان در زمینه اشتغال خانوارها نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان به‌ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار، بیشترین اشتغال‌زایی در این مناطق و در زمینه کشاورزی، صنایع‌دستی و دامپروری انجام می‌شود.

در حال حاضر حدود ۱۱۵ هزار خانوار در گیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند که مستمری ماهیانه و خدمات تک یا چند خدمتی دریافت می‌کنند که ۵۶ درصد از مددجویان استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات