حسن عباسی آزاد شد


حسن عباسی آزاد شد

تهران- ایرنا- حسن عباسی که با شکایت وزارت اطلاعات به 7 ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، از زندان آزاد شد.

مهدی جعفر نژاد وکیل مدافع حسن عباسی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: موکل با توجه به گذراندن یک سوم حبس صا دره از سوی دادگاه مشمول آزادی مشروط و از زندان آزاد شده است.

به گزارش ایرنا در حساب توئیتری منتسب به حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین، تصویری از آزادی وی از زندان اوین به نمایش درآمده است. کانال تلگرامی شاگردان عباسی نیز کلیپ‌هایی را با عنوان «حسن عباسی می‌آید…» منتشر کرده‌اند. عباسی سال گذشته به اتهام توهین به رئیس جمهور و یکی از وزیران به هفت ماه حبس محکوم شد.

۲۲ مرداد ماه امسال خبر بازداشت حسن عباسی با شکایت وزارت اطلاعات به دلیل اظهارات این تحلیلگر سیاسی مبنی بر وجود برخی ارتباطات بین این وزارتخانه با آمدنیوز، اعلام شد.

در همان ایام پس از طرح برخی شبهات درباره حبس حسن عباسی، مدیرکل حقوقی وزارت اطلاعات اعلام کرد: متعاقب تعریضات و انتساب موارد خلاف واقع متعدد و مکرر توسط عباسی به وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) این مرکز عظیم مبارزه و جهاد، وزارت اطلاعات با استناد به یکی از تعریضات وی که در سخنرانی مدعی شده بود: نیت وزارت اطلاعات ایجاد تغییر و تحول در نظام بوده و همچنین مدعی شده بود، وزارتخانه متبوع با کانال ضدنظام در ارتباط می باشد.

وی افزود: این وزارتخانه نسبت به طرح شکایت نزد مرجع قضایی اقدام و پس از طی تشریفات رسیدگی بر اساس موازین قانونی، نهایتاً رأی محکومیت نامبرده در مرحله بدوی رسیدگی توسط شعبه محترم رسیدگی کننده صادر و رأی مزبور با توجه به تجدید نظر خواهی مشارالیه در مرحله تجدید نظر نیز مجدداً رسیدگی و محکومیت ایشان با حکم شعبه تجدید نظر رسیدگی کننده قطعی شده و قاعدتاً حبس ایشان در راستای شکایت وزارت اطلاعات و اجرای حکم قطعی صادره از مقام محترم صالح قضایی، توسط مراجع ذی صلاح صورت گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد