زنگ آغاز هفته پدافند غیرعامل در مدارس ایلام نواخته شد


زنگ آغاز هفته پدافند غیرعامل در مدارس ایلام نواخته شد

ایلام- ایرنا- همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل ( هشت تا 14 آبان) در سراسر کشور، زنگ بزرگداشت این هفته با هدف آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان نسبت به اهمیت این موضوع در مدارس استان ایلام نواخته شد.

این مراسم نمادین روز چهارشنبه در مدرسه دخترانه شمس شهر ایلام با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد و نظیر چنین مراسمی در سایر شهرستان های استان نیز برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام در این آیین پدافند غیرعامل را با توسعه پایدار مرتبط دانست و افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل و رعایت اصول مهندسی پدافند از جمله مکان یابی، جانمایی، مقاوم سازی و ... در تاسیس و ایجاد طرح ها و زیرساخت ها مصون سازی آنها در مقابل تهدیدات را در پی خواهد داشت.

سیدصادق موسوی با بیان اینکه پدافند غیر عامل گستردگی بسیاری در حوزه های زیرساختی، زیستی، سایبری، اقتصادی، فرهنگی و اجرایی دارد، گفت: استان ایلام از جمله استان هایی است که در اکثر بخش ها صاحب امتیاز بوده، از این رو فراهم سازی شرایط زیرساخت پدافند غیرعامل در این استان دارای اهمیت بالایی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام اضافه کرد: وجود ظرفیت های خاص چون مرز گسترده با کشور عراق، ذخائر نفت، گاز، پتروشیمی، آب های مرزی و مقوله مهم اربعین از جمله مواردی است که ارزش و اهمیت پدافند غیرعامل را در این استان به نسبت سایر استان های دیگر در جایگاهی خاص قرار داده است.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود آموزش و پرورش را اصلی ترین بستر اجرای پدافند غیر عامل دانست و افزود: آگاه سازی و مقاوم سازی فرهنگی و اجتماعی جامعه نسبت به تهدیدهای جنگ نرم دشمن باید نوک پیکان استراتژی پدافند غیر عامل باشد.

هشتم آبان ماه به عنوان روز ملی پدافند غیرعامل و هشتم تا چهاردهم آبان ماه نیز به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون