اعلام زمان پایان چادرنشینی سیل‌زدگان گلستان و چند خبر کوتاه دیگر


اعلام زمان پایان چادرنشینی سیل‌زدگان گلستان و چند خبر کوتاه دیگر

گرگان - ایرنا - اتمام چادرنشینی خانوارهای سیل‌زده آق‌قلا تا پایان آذرماه، الکترونیکی شدن ارایه خدمات در کمیته امداد استان، ساخت مدرسه 3 کلاسه در مراوه‌تپه و اهدای نشان درجه یک هنری به نوازنده گلستانی از جمله خبرهای کوتاه امروز چهارشنبه گلستان است.

استاندار گلستان گفت: در هفته گذشته ۵ چادر از مجموع ۲۳ چادر اسکان موقت سیل زدگان گلستان جمع آوری شده و تلاش می کنیم تا پایان آذر خانه های افراد مستقر در چادر به آنها تحویل داده شود.

هادی حق شناس اظهار داشت: از هفت هزار و ۴۰۰ واحد سیل زده نیازمند بازسازی گلستان، بیش از ۹۵ درصد شامل ۷ هزار و ۴۳ پرونده به بانک معرفی شده و تاکنون ۶ هزار و ۲۷۵ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک های عامل شدند.

**

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با هدف کاهش مراجعات حضوری و افزایش سرعت در خدمت‌رسانی از ارایه ۲۶ خدمت به صورت الکترونیکی به مددجویان خبر داد.

**

دبیرخانه شورای ارزشیابی هنرمندان، شاعران و نویسندگان کشور نشان درجه یک هنری را به "خلیفه دردی طریک" نوازده پرآوازه ترکمن اهدا کرد.

این دوتار نواز ترکمن متولد سال ۱۳۲۸ در روستای آق‌قبر شهرستان آق‌قلا در استان گلستان است.

وی در اجرا و خوانندگی صاحب سبک است و در کشورهای اروپایی از جمله آلمان، هلند و انگلستان هنرنمایی کرده است.

**

فرماندار مراوه تپه از آغاز عملیات اجرایی ساخت مدرسه ۳ کلاسه در روستای آلتی آغاچ این شهرستان خبر داد.

امانگلدی ضمیر گفت : این مدرسه ۳۰۶ مترمربع مساحت دارد و مهر سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

**

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت : حوزه‌های آبخیز این استان حدود ۲ میلیون هکتار وسعت دارد که تاکنون طرح‌های آبخیزداری در بیش از ۵۰۰ هزار هکتار اجرا شده است.

ابوطالب قزل سفلو اظهار داشت: مطالعات اجرایی این طرح‌ها در ۸۰۰ هزار هکتار دیگر از اراضی استان به پایان رسیده و حدود یک هزار میلیارد ریال نیز پروژه مطالعه‌شده آماده اجرا در استان وجود دارد.

**

فرزانه جعفری معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: ۱۰ کافی شاپ و کافه رستوران متخلف در این شهرستان به دلیل توجه نکردن به اجرای ضوابط اسلامی و صنفی از جمله اجرای موسیقی زنده، عرضه قلیان و نداشتن جواز کسب در یک هفته گذشته با دستور قضایی پلمب شد.

**

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: ۱۵ مرکز خرید تضمینی سویای برداشت شده کشاورزان گلستان را تحویل و به صورت تضمینی از آن ها خریداری می کند.

امسال طبق مصوبه شورای اقتصاد هر کیلوگرم سویا به قیمت ۲۷ هزار و ۹۰۴ ریال با افت ۲ درصد و رطوبت ۱۲ درصد خرید تضمینی می شود.

در سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۱۶۰ هکتار سطح زیر کشت سویا در استان وجود دارد که برآورد کارشناسان برداشت ۳۰ هزار تن محصول را از این سطح است.

**

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که طرح بهبود کیفیت گوشت مرغ در هفت کشتارگاه صنعتی این استان در حال اجرا است.

غلامرضا محرابی اظهار داشت: در اجرای این طرح و با نصب تجهیزات و دستگاه‌های اتوماتیک برای تخلیه اندرونه مرغ، کشتار طیور بدون دخالت دست انجام می شود.

وی افزود: فعالیت کشتارگاه های طیور در طرح بهبود کیفیت تولید گوشت مرغ برای عرضه در فروشگاه‌ها، در سه روش شامل گرید (A) مجهز به دستگاه اتوماتیک تخلیه داخل مرغ ذبح شده و بدون دخالت دست، گرید ( +A ) علاوه بر دستگاه اتوماتیک تخلیه داخل مرغ ذبح، از دستگاه خنک کننده پایین آورنده دمای داخلی مرغ به جای استفاده از آب و سایر کشتارگاه‌ها که فاقد دستگاه اتوماتیک برای تخلیه داخل مرغ و دستگاه خنک کننده دمای داخلی مرغهستند به عنوان گرید B ، درجه بندی می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی