آیا احساسات شما را به سمت یخچال می کشاند؟


آیا دچار پرخوری عصبی هستید؟ یکی از راه های تشخیص این است که به سوالات پرسشنامه ای که «امی اوزیر» استاد دانشگاه…

آیا احساسات شما را به سمت یخچال می کشاند؟

این پرسشنامه به شما کمک می کند:

آیا احساسات شما را به سمت یخچال می کشاند؟
سیناپرس: آیا دچار پرخوری عصبی هستید؟ یکی از راه های تشخیص این است که به سوالات پرسشنامه ای که «امی اوزیر» استاد دانشگاه ایلینوی شمالی تهیه کرده پاسخ دهید.

این پرسشنامه که «ارزیابی پرخوری ناشی از احساسات و استرس» نام دارد نخستین بار در سال 2007 منتشر شد و از آن زمان، محققان دیگری در سرتاسر جهان از آن استفاده کرده اند.

سوالات این پرسشنامه دشوار نیستند. از شما پرسیده می شود چگونه با استرس و دیگر مشکلات کنار می آیید؛ آیا از غذا خوردن برای کاهش استرس یا حتی راهی برای پاداش دادن به خود در زمان خوشحالی استفاده می کنید؟ احساس می کنید چقدر بر غذا خوردن خود مسلط هستید؟ همه این سوالات با هدف مشخص کردن رفتارهای تغذیه ای است که معمولا باعث افزایش وزن افراد می شود.

احساساتی که می تواند باعث پرخوری شوند عبارتند از: استرس؛ اندوه؛ خستگی؛ خلق و خوی پایین؛ خشم و احساس نداشتن کنترل روی زندگی.

برخی از عوامل خطر در پرخوری عصبی شامل عدم برخورداری از حمایت خانواده و دوستان و احساس ناتوانی در حل مشکلات فردی است.

موافقت کامل با گزاره هایی همچون اینکه وقتی استرس دارید پرخوری می کنید؛ حتی پس از اینکه احساس سیری می کنید باز هم به غذا خوردن ادامه می دهید یا وقتی خسته، عصبانی یا ناراحت هستید دنبال غذا خوردن می روید، نشانه هایی است از اینکه عادات غذاخوردن شما به چیزهایی غیر از گرسنگی ارتباط دارد. تهیه یک جدول غذایی که نشان می دهد وقتی چیزی می خورید چه احساسی دارید شما را قادر می سازد الگوهای تغذیه ای خود را بررسی کنید و ببینید تا چه میزان تحت تاثیر احساسات خود هستید.

اگر مطمئن هستید که احساسات، شما را به سمت یخچال می کشاند برای کاهش وزن به راهکاری عمیق تر از کم کردن میزان کالری مصرفی خود نیاز دارید. اگر قادر نیستید خودتان الگوهای تغذیه ای خود را تغییر دهید مشورت با متخصص تغذیه یا رفتار درمانگران می تواند به شما کمک کند.

با کمک آنها می توانید دریابید که چه عواملی باعث پرخوری عصبی در شما می شود و می توانید راه های غیر خوراکی برای مدیریت استرس خود پیدا کنید.

مترجم: محسن حدادی

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403