اربعین پدیده‌ای مهم در تاسیس تمدن جامعِ زمینه‌ساز ظهور است


 اربعین پدیده‌ای مهم در تاسیس تمدن  جامعِ زمینه‌ساز ظهور است

یک استاد حوزه علمیه با بیان اینکه چون امام حسین(علیه السلام) زنده است، قلب شیعه زنده است، گفت: اربعین عاملی مهم برای تاسیس تمدن کامل و جامع زمینه‌ساز ظهور امام زمان(علیه السلام) خواهد بود.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسین مومنی» عصر شنبه، 27 مهرماه در گردهمایی عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه یزیدیان در کربلا به دنبال نسل کشی و حذف اسلام و نام پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) بودند، اظهار کرد: اگر امام سجاد(علیه السلام) را نکشتند چون فکر می کردند در اثر بیماری از دنیا خواهند رفت و الا این جنایتکاران به طفل شش ماهه نیز رحم نکردند و گلوی او را با تیر سه شعبه پاره پاره کردند.

این استاد حوزه علمیه به بیان برخی جنایات لشکر یزید در روز عاشورا پرداخت و ادامه داد: آنها می خواستند نام سید الشهداء علیه السلام را محو کنند ولی به این هدفشان نرسیدند. از سوی دیگر امام حسین(علیه السلام) به دنبال دو هدف بودند؛ نخست وفای به عهد بندگی خدای متعال که همه سرمایه و هستی خود را برای این وفای به عهد دادند.

وی افزود: امام حسین(علیه السلام) به این هدف رسیدند و به همین دلیل یکی از اعمال در تمام مناسبت های ما زیارت امام حسین(علیه السلام) از دور و نزدیک است. ایشان دردانه خدا و نور هدایت هستند؛ چون وفای به عهد بندگی کردند.

مومنی هدف دوم از قیام امام حسین(علیه السلام) را روشن کردن نور هدایت خواند و گفت: هر کس به نور هدایت امام حسین(علیه السلام) نگاه کند، قلبش زنده می شود. حسین(علیه السلام) زنده است که قلب شیعه زنده است. ایشان به این دو هدف در کربلا رسدیدند و پیروز واقعه کربلا شدند.

وی اربعین را عامل مهم تاسیس یک تمدن کامل و جامع که زمینه ساز ظهور امام زمان(علیه السلام) خواهد بود، دانست و بیان کرد: چون امام حسین(علیه السلام) زنده است قلب شیعه زنده است.

این استاد حوزه علمیه قم شفاعت از امت و برون رفت از نفاق را از دیگر آثار عشق به امام حسین(علیه السلام) خواند و گفت: دیدیم سربازان گمنام امام زمان(عج) به نور امام حسین(ع) کسی که این مردم و مملکت را به سخره گرفته بود چنان دستگیر کردند که تمام اربابانش متحیر ماندند.

مومنی در پایان روایاتی از ثواب زیارت و گریه بر امام حسین(علیه السلام) را بیان و خاطرنشان کرد: هر طور که می توانید بر امام حسین(علیه السلام) گریه کنید و برای ایشان اقامه عزا نمایید که زنده بودن شیعه به زنده بودن عاشورا و کربلا است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس