دیدار وزیر خزانه‌داری آمریکا و ولیعهد سعودی در ریاض


دیدار وزیر خزانه‌داری آمریکا و ولیعهد سعودی در ریاض

تهران-ایرنا- استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه شب با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در ریاض پایتخت عربستان، دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، در این دیدار همچنین "جرد کوشنر" داماد و مشاور "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، "برایان هوک" نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و " "ریک پری" " وزیر انرژی ایالات متحده حضور داشتند.

سفر این مقامات آمریکایی برای حضور در نشست سرمایه گذاری عربستان موسوم به "داووس صحرا" صورت می‌گیرد که سال گذشته در اعتراض به قتل "جمال خاشقچی" روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی تحریم شدهبود.

این نشست، که سومین نشست از این نوع می‌باشد روز سه‌شنبه با حضور مدیران اجرایی و مالی بزرگ و مقام های سیاسی در ریاض آغاز به کار می‌کند.

بعلاوه شرکت های مختلفی چون «گلدمن ساکس»، «جی پی مورگان چیس» و «سیتی گروپ» مدیران ارشد خود را راهی کنفرانس عربستان می‌کنند.

در این میان، رهبران هند و پاکستان برای شرکت در این نشست اعلام آمادگی کرده اند.

هدف از برگزاری این کنفرانس که هفته آینده آغاز می شود،جذب سرمایه گذاران خارجی برای کمک به ریاض جهت تنوع بخشی به اقتصاد متکی بر نفت خود است.

قتل خاشقچی اصلاحات «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را تحت الشعاع قرار داد و سوابق حقوق بشری وی و عربستان را زیر سوال برد.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با انتشار گزارش هایی به این نتیجه رسید که ولیعهد دستور قتل خاشقچی را صادر کردهاست.

همچنین گزارش «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل نیز نشان داد، مدارک موثقی مبنی بر ارتباط بن سلمان با این قتل و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر آن وجود دارد.

یازده مظنون در ارتباط با این قتل در ریاض محاکمه شده اند و پنج نفرشان با مجازات مرگ مواجه هستند، اما جلسات محاکمه پشت درهای بسته برگزار شده و اسامی متهمان رسانه ای نشده است.

سازمان عفو بین الملل روند محاکمات در ریاض را محکوم کرده و آن را دغلکاری و تمسخرعدالت دانسته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج