تست بارداری با نمک، نحوه انجام


تست بارداری با نمک، نحوه انجام

روش های متعددی از تست های بارداری خانگی وجود دارد. یکی از این روش ها، تست بارداری با نمک است که روشی بسیار ساده است.

روش های متعددی از تست های بارداری خانگی وجود دارد. یکی از این روش، تست بارداری با نمک است که روشی بسیار ساده است. در ادامه روش انجام تست بارداری با نمک و نتایج حاصل از آن را ارائه نموده ایم.
اگر می خواهید باردار شوید یا متوجه شده اید که قاعدگی شما نسبت به زمان معمول به تأخیر می افتد، قصد دارید با آزمایش بارداری آن را تایید کنید. انواع مختلفی از تست های حاملگی خانگی وجود دارد. از جمله این روش ها تست بارداری با نمک است. این نمک همان چیزی است که ما در زندگی روزمره از آن استفاده می کنیم. این کاملا یک آزمایش خانگی است. اگر راهی برای مراجعه به بیمارستان یا خرید نوار ادرار وجود ندارد، می توانید بارداری خود را با نمک آزمایش کنید.

چگونه یک آزمایش بارداری را با نمک انجام دهیم؟
این روش بسیار ساده است. شما می توانید تمام این آزمایش را خودتان انجام دهید. برای این آزمایش، شما به یک قابلمه یا کاسه، دو یا سه مشت نمک و نمونه ادرار خود نیاز دارید. ابتدا یک قابلمه یا کاسه تمیز را برداشته و اولین نمونه ادرار خود در صبح را در داخل آن بریزید. زیرا نمونه ادرار صبحگاهی حاوی هورمون هاش سی جی (HCG) بیشتری است و نمک با این هورمون واکنش نشان می دهد. سپس دو یا سه مشت نمک را برداشته و به ادرار اضافه کنید. می توانید کمی آن را به یک چوب هم بزنید. اکنون پنج دقیقه صبر کنید تا نتیجه را ببینید.

تست مثبت بارداری با آزمایش نمک
برای مشاهده نتیجه باید غلظت ادرار را مشاهده کنید. اگر شاهد هر گونه توده یا محلول پنیری شکل در ادرار بودید، پس جواب آزمایش مثبت است، به این معنا که شما باردار هستید.

تست منفی بارداری با آزمایش نمک
اگر بعد از افزودن نمک هیچ اتفاقی نیفتد، نتیجه آزمایش منفی است و شما باردار نیستید.

نتیجه گیری
شما ممکن است هر نوع نتیجه ای از این آزمایش بگیرید، اما این یک آزمایش تایید کننده نیست. به همین دلیل باید آن را با یک آزمایش معتبر و اثبات شده مانند آزمایش نوار ادرار یا آزمایش خون تأیید کنید. بنابراین آزمایش بارداری با نمک توصیه نمی شود اما اگر گزینه ای دیگر برای شما وجود نداشته باشد، می توانید این روش را امتحان کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان