جلیلی: حکومت دینی با شعار ایجاد نمی‌شود


جلیلی: حکومت دینی با شعار ایجاد نمی‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با شعار نمی‌توان راه و حکومتی بر اساس آموزه‌های دینی تشکیل داد، گفت: امام حسن در دوران ولایت و امامت خود به دلیل عدم همراهی مردم با امام مجبور به صلح شد.

خبرگزاری فارس: سعید جلیلی عصر امروز در یادواره ۵۹ شهید والامقام انزلی محله در مسجد موسی بن جعفر (ع) لنگرود با بیان اینکه در دو ماه محرم و صفر از طریق شرکت در مراسم‌های مختلف و سخنرانی‌ها با آموزه‌های دینی آشنا می‌شویم، اظهار کرد: معتقدیم که با الگوگیری و عمل به آموزه‌های دینی به رستگاری که اسلام برایمان فراهم کرده می‌رسیم.

وی با بیان اینکه هرکسی که به آموزه‌های دینی توجه کند حیات طیبه پیدا می‌کند، افزود: وعده‌های قرانی سنت‌های حقیقی برای بشر است که واقعیت است و ایمان و عمل صالح باید برای ایجاد جامعه صالح باهم باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه با شعار نمی‌توان راه و حکومتی بر اساس آموزه‌های دینی تشکیل داد، گفت: امام حسن (ع) در دوران ولایت و امامت خود به دلیل عدم همراهی مردم با امام مجبور به صلح شد و اگر مردم همراه بودند شرایط به گونه دیگری بود.

وی با اشاره به اینکه در دوران امام حسین (ع) نیز مردم به رهنمودها و امربه‌معروف و نهی از منکر امام زمان خود توجه نکردند، بیان کرد: یکی از دلایل تأکید بر پاسداشت محرم و صفر یادآوری امربه‌معروف و نهی از منکر در منابر مختلف و دعوت مردم به ایمان و عمل صالح است.

جلیلی با بیان اینکه اجابت دعوت خدا موجب حیات گرفتن جدید انسان می‌شود، تصریح کرد: شهدایی که جان خود را فدای انقلاب و دفاع از اسلام کردند فرزندان کوخ‌ها بودند نه کاخ‌ها و دشمنان اقرار می‌کنند که ایران با تقدیم شهدا و دفاع از انقلاب اسلامی قدرت فوق‌العاده‌ای را در جهان کسب کرده است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه گران بهایی برای انقلاب است که دشمن برای فراموشی آن تلاش می‌کند، گفت: دشمن می‌داند که ایران با دستان خالی در دوران جنگ تحمیلی حماسه آفریدند و جلوی بیش از ۵۰ کشور ایستادگی کردند و برای همین تلاش می‌کند تا با ناامیدی در بین جامعه، مردم ارزش‌های دفاع مقدس را فراموش کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دوران دفاع مقدس الگویی برای پیشرفت امروز کشور است، افزود: هر یک از شهدا می‌تواند مانند مناری از نور باشد که راه را به همه ما نشان می‌دهد.

وی با توصیه جهت مطالعه کتاب «رقص روی یک پا» که توسط جانباز لنگرودی نوشته‌شده، بیان کرد: اسماعیل یکتایی به‌عنوان نویسنده این کتاب و رزمنده دوران دفاع مقدس به‌خوبی در این کتاب نشان داده که در زیرپوست شهر لنگرود در دوران جنگ چه می‌گذرد که این کتاب توسط رهبری نیز مطالعه شده است.

جلیلی با بیان اینکه دشمن به مقاومت خوب ایران در دوران دفاع مقدس اقرار کرده خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواست شاه بماند و صدام پیروز شود ولی هیچ‌کدام حاصل نشد که عمده‌ترین دلیل آن همراهی مردم با ولایت‌فقیه و ایمان به خدا بود.

وی با بیان اینکه تمسک به ولایت فقط در مسیر آرام نبوده و در سختی‌ها نیز باید یاور رهبری و ولی‌فقیه بود، گفت: دشمن از روز ابتدای انقلاب تاکنون برای سرنگونی انقلاب و بر هم زدن امنیت کشور تلاش کردند ولی امروز ایران به مظهر اقتدار و امنیت منطقه تبدیل شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی دفاع مقدس را الگویی برای موفقیت و پیشرفت در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشور دانست و افزود: مردم و جوانان گنج‌های جنگ را در شهر و محلات خود گرامی داشته و این فقط با دیدار با رزمندگان و جانبازان نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ایثارگری فقط مربوط به دوران دفاع مقدس نیست، گفت: در حوادث طبیعی کشور شاهد حضور خودجوش مردم در عرصه خدمت‌رسانی به همنوع بودیم که این همان حرکتی است که از دوران دفاع مقدس الگو گرفته و به یادگار مانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)