درخواست کمک از اروپا/ 104 پناهجو همچنان در کشتی وایکینگ گرفتارند


درخواست کمک از اروپا/ 104 پناهجو همچنان در کشتی وایکینگ گرفتارند

شفقنا- در حالی که 104 پناهجو در قایق نجات «وایکینگ اقیانوس» گرفتار هستند، یک سازمان مردم‌نهاد فرانسوی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای پذیرفتن پناهجویان کمک خواست. سازمان «اس‌او‌اس مدیترانه» که به همراه پزشکان بدون مرز مدیریت این قایق را بر عهده دارد گفته است که در میان افراد حاضر در این قایق دو زن حامله و 41 کودک زیر […]

درخواست کمک از اروپا/ 104 پناهجو همچنان در کشتی وایکینگ گرفتارند

شفقنا- در حالی که ۱۰۴ پناهجو در قایق نجات «وایکینگ اقیانوس» گرفتار هستند، یک سازمان مردم‌نهاد فرانسوی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای پذیرفتن پناهجویان کمک خواست.

سازمان «اس‌او‌اس مدیترانه» که به همراه پزشکان بدون مرز مدیریت این قایق را بر عهده دارد گفته است که در میان افراد حاضر در این قایق دو زن حامله و ۴۱ کودک زیر ۱۸ سال نیز حضور دارند. به گفته جی برگر، مسئول هماهنگی پزشکان بدون مرز که در قایق «وایکینگ اقیانوس» حضور دارد، نگرانی پناهجویان رو به افزایش است زیرا نمی‌دانند چه سرنوشتی در انتظارشان است.

یورونیوز نوشت: قایق وایکینگ اقیانوس روز ۲۶ مهر، ۱۰۴ پناهجو را که روی یک قایق بادی در ۱۰۰ کیلومتری سواحل لیبی روی آب دریا سرگردان بودند نجات دادند. آنها در آن زمان ده روز بود که به حال خود رها شده بودند.

مقام‌های لیبی می‌گویند بندر طرابلس را به عنوان مکانی امن برای پیاده شدن مهاجران اختصاص داده‌اند، اما اس‌او‌اس مدیترانه این ادعا را رد کرده است.

مقام‌های ایتالیا و مالت هنوز به درخواست‌های اس‌او‌اس مدیترانه برای پهلو گرفتن در کشورهایشان پاسخ نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نگرانی بروکسل از تکرار بحران مهاجرت سال ۲۰۱۵ در اروپا
سرگردانی ۵۰۷ مهاجر در دو کشتی نجات؛ هیچ کشوری پذیرای آنها نیست
پناهجویانی که در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند خود را به خاک اروپا برسانند، عمدتا از ترس جنگ و فقر در کشورهای قاره آفریقا، خاورمیانه و سایر نقاط آسیا، خانه و زندگی خود را ترک می‌کنند. بسیاری از این افراد که تلاش می‌کنند با قایق‌های بادی و با کمترین تجهیزات ایمنی از راه مدیترانه به اروپا برسند، در دریا غرق می‌شوند.

بنا بر گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، در طول نه ماه نخست سال جاری میلادی دست کم ۹۹۴ تن از پناهجویان در تلاش برای گذر از مدیترانه جان خود را در این دریا از دست داده‌اند. با این حال این آمار کمترین میزان تلفات گزارش شده در بازه‌های زمانی مشابه از سال ۲۰۱۴ تاکنون بوده است. سازمان بین‌المللی مهاجرت این کاهش آمار را نه به دلیل بهبود شرایط ایمنی، بلکه به دلیل کاهش شمار پناهجویان دانسته است.

وزرای کشور پنج کشور اروپایی در ماه گذشته اعلام کردند که در مورد یک طرح تازه برای سهمیه‌بندی پناهجویان نجات‌یافته در مدیترانه به توافق رسیده‌اند. به گفته آنها این طرح به منظور کاستن فشار از روی کشورهای جنوب قاره اروپاست که معمولا در جبهه نخست برای نجات پناهجویان قرار دارند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها