جلوگیری از کپک زدن رب خانگی با 6 راه حل ساده


مصرف رب کپک زده به مدت طولانی برای سلامت بدن مشکلاتی از قبیل بروز واکنش های حساسیتی و سرطان کبد را ایجاد می کند، کپک زدن رب دارای علت های مختلفی می باشد که ادامه مطلب به شما عزیزان روش هایی را جهت جلوگیری از کپک زدن رب آموزش خواهیم داد. روش های جلوگیری از کپک زدن رب برای پیشگیری از کپک زدن رب راه کارهایی وجود دارد که با کمک این روش می توانید رب...

مصرف رب کپک زده به مدت طولانی برای سلامت بدن مشکلاتی از قبیل بروز واکنش های حساسیتی و سرطان کبد را ایجاد می کند، کپک زدن رب دارای علت های مختلفی می باشد که ادامه مطلب به شما عزیزان روش هایی را جهت جلوگیری از کپک زدن رب آموزش خواهیم داد.

جلوگیری از کپک زدن رب خانگی با 6 راه حل ساده

روش های جلوگیری از کپک زدن رب

برای پیشگیری از کپک زدن رب راه کارهایی وجود دارد که با کمک این روش می توانید رب سالمی داشته باشید ،در ادامه شما را با روش هایی جهت جلوگیری از کپک زدن رب آشنا خواهیم کرد.

جلوگیری از کپک زدن رب خانگی با 6 راه حل ساده
جلوگیری از کپک زدن رب خانگی با 6 راه حل ساده

۱.استفاده از روغن

یکی از دلایل کپک زدن رب واکنش آن با اکسیژن می باشد برای اینکه ربی به دور از کپک داشته باشید کافی است که مقداری روغن بر روی رب بریزید این کار سبب متوقف شدن اکسیژن رسانی و جلوگیری از کپک زدن رب می شود فقط در زمان استفاده از رب با کنار گذاشتن لایه روغن با کمک یک قاشق خشک، مقداری از رب بدون روغن را بردارید، از این روش از زمان باز کردن رب می توانید استفاده کنید.

جلوگیری از کپک زدن رب خانگی با 6 راه حل ساده

۲. استفاده از قاشق تمیز

یکی از عواملی که سبب کپک زدن رب می شود رطوبت می باشد بنابراین در زمان نیاز به رب استفاده از یک قاشق تمیز و خشک به جلوگیری از کپک زدگی رب کمک زیادی می کند.

۳. ظرف نگهداری مناسب

انتخاب ظرف مناسب جهت نگهداری رب از اهمیت بالایی برخوردار است که بهترین ظرف جهت نگهداری رب ظرف شیشه ای می باشد که باید متناسب با حجم رب گوجه فرنگی باشد و پس از مصرف رب بهتر است روی سطح آن را پوششی به منظور جلوگیری از رشد قارچ ها قرار دهید و به دلیل اینکه ایجاد کپک در مواد غذایی که حجم زیادی دارند بیشتر است، در صورت تهیه رب گوجه فرنگی در مقدار زیاد پس از باز کردن ظرف اصلی رب را داخل ظرف های کوچک و در دار نگهداری نمایید.

جلوگیری از کپک زدن رب خانگی با 6 راه حل ساده

۴. انتخاب قوطی های کوچک تر رب

از دیگر روش ها به منظور جلوگیری از کپک زدن رب بهتر است در زمان خرید رب، قوطی های کوچک تری را انتخاب کنید و قبل از باز کردن درب آن، برای مدت زمان کمی آن را داخل آب جوش قرار دهید تا سبب کمتر شدن آلودگی موجود بر روی قوطی شود.

۵. قراردادن آن در یخچال

از دیگر روش های مناسب جهت نگهداری مواد غذایی قرار دادن آن در یخچال می باشد با این روش رشد باکتری و قارچ ها کند می شود اما متوقف نمی شود بنابراین می توانید رب را برای مدت زمان مشخصی داخل یخچال قرار دهید.

۶. استفاده از رب کپک زده

درصورت کپک زدن رب و یا هر نوع ماده غذایی دیگر نباید آن را مصرف کرد زیرا، در صورتی که بخواهید فقط لایه کپک زده را بردارید و مابقی را مصرف کنید نه تنها به سالم ماندن رب کمک چندانی نمی کند علاوه بر این سم هایی که توسط قارچ تولید شده اند به لایه های پایینی نیز نفوذ می کنند که تنها با آزمایش های خاصی قابل تشخیص می باشد و سبب آسیب رساندن به سلامت بدن می شود.

پیشگیری از کپک زدن رب خانگی

به منظور نگهداری رب خانگی برای مدت طولانی می توانید در زمان تهیه رب کمی نمک بیشتری به آن بیافزایید و هنگام استفاده در غذا ها نمک کمی به غذای تان اضافه کنید.

جلوگیری از کپک زدن رب خانگی با 6 راه حل ساده

در این بخش از مطلب قصد داشتیم شما عزیزان را با روش های جلوگیری از کپک زدن رب آشنا کنیم تا با کمک روش های گفته شده رب سالمی داشته باشید و دیگر نگران کپک زدن رب نباشید، اگر تمایل دارید در زمینه خانه داری اطلاعات مفیدی کسب نمایید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»