مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس‌واگن گلف


مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس‌واگن گلف

با نگاه به گلف MK7، هرگز نمی‌توان منکر این واقعیت شد که فولکس‌واگن هر کاری در توان داشته انجام داده است تا هیچ هاچ‌بک کامپکت غیر لوکس دیگری امکان برتری بر آن‌را نداشته باشد. نسل هفتم گلف سبک‌تر، ایمن‌تر، راحت‌تر و کارآمدتر از تمام پیشینیان خود بود و حتی در مقایسه با رقبای خود، اگر... The post مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس‌واگن گلف appeared...

با نگاه به گلف MK7، هرگز نمی‌توان منکر این واقعیت شد که فولکس‌واگن هر کاری در توان داشته انجام داده است تا هیچ هاچ‌بک کامپکت غیر لوکس دیگری امکان برتری بر آن‌را نداشته باشد. نسل هفتم گلف سبک‌تر، ایمن‌تر، راحت‌تر و کارآمدتر از تمام پیشینیان خود بود و حتی در مقایسه با رقبای خود، اگر نگوییم بهترین، اغلب یکی از بهترین خودروهای کلاس خود به حساب می‌آمد. حال اما گفته می‌شود تفاوت‌ها میان گلف MK7 با MK6 یا حتی MK5 به‌اندازهٔ تفاوت‌های MK7 با نسل کاملاً جدید هشتم نیست زیرا این نسل خریداران را به معنی واقعی کلمه به عصر دیجیتال وارد می‌کند. در ادامه نسل‌های هفتم و هشتم این هاچ‌بک محبوب آلمانی را باهم مقایسه کرده‌ایم.

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم فولکس‌واگن گلف

ظاهر و اندازه

قطعاً طراحی بیرونی نسل هشتم گلف به‌هیچ‌وجه انقلابی نیست اما بااین‌حال این یک تغییر سادهٔ خطوط و منحنی‌ها مثل دو نسل قبلی نیست زیرا گلف جدید در مقایسه با سلف خود تیزتر به نظر می‌رسد و دماغهٔ آن نهایتاً به‌طور کامل از نو طراحی شده است. به‌طورکلی طراحی خودرو مدرن و شسته‌رفته است و بنابراین حالا با قاطعیت می‌توان گفت که گلف بالاخره برای آینده‌ای دیجیتالی و الکتریکی آماده شده است. از لحاظ اندازه نیز نسل هشتم گلف 4,284 میلی‌متر طول، 1,789 میلی‌متر عرض و 1,456 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن‌هم برای با 2,636 میلی‌متر است درحالی‌که طول، عرض و ارتفاع نسل هفتم به ترتیب 4,258 میلی‌متر، 1,790 میلی‌متر و 1,492 میلی‌متر بوده و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2,620 میلی‌متر است.

داخل و تکنولوژی

از تغییرات بیرونی که بگذریم، آنچه در مورد گلف جدید کاملاً آشکار به نظر می‌رسد این است که کابین بسیار مدرن‌تری نسبت به نسل قبلی دارد. در کابین نسل هشتم طراحی دوسطحی داشبورد، نمایشگر بالای داشبورد با زاویه به سمت راننده و ارگونومی بهتر، دریچه‌های تهویهٔ ظریف، نورپردازی داخلی، دکمه‌های فیزیکی کمتر و غربیلک فرمان جدید به چشم می‌خورد؛ اما حتی اگر این‌ها هم کافی نباشد، می‌توان نمایشگر سربالا، اتصال Car2X، رابط شارژ گوشی هوشمند و… را هم برای این خودرو سفارش داد. در بخش سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده نیز هرچند گلف MK7 از کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، تشخیص خستگی راننده، دستیار جلو و ویژگی‌های دیگری برخوردار بود اما هنوز هم در برابر گلف MK8 با دستیار مسافرت، چراغ‌های جلوی LED ماتریکس، دستیار جلو، ترمز هنگام پیچیدن و سیستم محافظت از عابر پیاده، حرفی برای گفتن ندارد.

پیشرانه و پرفورمنس

فولکس‌واگن هنوز هیچ اطلاعاتی از عملکرد و مصرف سوخت نسل جدید گلف منتشر نکرده ولی میدانیم که این هاچ‌بک محبوب آلمانی در پنج نسخهٔ هیبریدی مختلف عرضه خواهد شد. البته مطمئناً هنوز هم موتورهای بنزینی توربوشارژ هم برای گلف ارائه می‌شود که قدرتی از 90 اسب بخار تا 150 اسب بخار دارند. همچنین واضح است که نیروی دیزل هنوز برای فولکس‌واگن اهمیت دارد و به همین دلیل این شرکت برای گلف MK8 یک پیشرانهٔ 2 لیتری دیزلی را از ابتدا ساخته است و همچنین ارائهٔ نسخهٔ دیزلی پرفورمنس GTD را هم در برنامه دارد.

در پایان باید گفت هرچند گلف مدل 2020 برخلاف نسل قبلی با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی ارائه نمی‌شود اما تکنولوژی نیمه خودران، ویژگی‌های اتصالی و پیشرانه‌های هیبریدی آن به‌اندازهٔ کافی قابل‌توجه هستند که بیشتر خریداران را به سمت گلف جذب کنند. در همین حال، کسانی که خواهان یک هاچ‌بک کامپکت تمام الکتریکی از فولکس‌واگن هستند می‌توانند سراغ مدل جدید ID 3 بروند.

منبع: CarScoops

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی