اصلاح طلبان در انتخابات گذشته نباید افراد بی‌انگیزه را وارد لیست امید می‌کردند/ مرعشی صلاحیت بسیار زیادی برای ریاست ستاد انتخاباتی اصلاحات دارد


اصلاح طلبان در انتخابات گذشته نباید افراد بی‌انگیزه را وارد لیست امید می‌کردند/ مرعشی صلاحیت بسیار زیادی برای ریاست ستاد انتخاباتی اصلاحات دارد

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: حضور ۱۰ نفر محکم، پراراده، قوی و منطقی در لیست تهران از ۳۰ نفر نیروی بی‌انگیزه خیلی بهتر است.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: حضور ۱۰ نفر محکم، پراراده، قوی و منطقی در لیست تهران از ۳۰ نفر نیروی بی‌انگیزه خیلی بهتر است.

اصلاح طلبان در انتخابات گذشته نباید افراد بی‌انگیزه را وارد لیست امید می‌کردند/ مرعشی صلاحیت بسیار زیادی برای ریاست ستاد انتخاباتی اصلاحات داردمحمدرضا خباز عضو حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد ورود نهادهای اصلاح‌طلب به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی این جریان اظهار کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که خواسته‌های خود را که خواسته‌های مردم است، فقط از کانال صندوق به دست آوریم نه از جای دیگر.

فعال سیاسی ادامه داد: اصلاح‌طلبان معتقدند که باید تمام تلاششان را انجام دهند که انتخابات سالم، رقابتی و بدون دوپینگ باشد تا هر جناحی به اندازه جایگاهی که در دل مردم دارد، بتواند نمایندگان خود را در مجلس تثبیت کند.

نفوذ احزاب اصلاح طلب در بین مردم شدت و ضعف دارد

او با بیان اینکه جریانات سیاسی در برهه انتخابات فعالتر می‌شوند، گفت: ما حزب فراگیر قدرتمندی که بتواند به وظایف حزبی خود عمل کند در کشور نداریم، احزابی در جریان اصلاحات هستند که توان و نفوذشان در بین مردم شدت و ضعف دارد، از میان هر یک از احزاب برجسته یک نماینده در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان حضور دارد.

پیشنهاد منتقدان در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان مورد بررسی قرار می گیرد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: تدبیر اصلاح‌طلبان برای ساماندهی و هماهنگی این جریان در انتخابات تاکنون استفاده از شورای عالی سیاستگذاری بود که ممکن است برخی اصلاح طلبان پیشنهاد بهتری داشته باشند و ایرادی هم بر این مسئله نیست، هر کسی می‌تواند پیشنهاد و نظر خود را ارائه دهد که در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خباز تصریح کرد: اگر شخصی نظر خود را به نظر همه اصلاح‌طلبان نسبت دهد، قابل‌قبول نیست و هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، وقتی فرد یا تشکل سیاسی به یک مجموعه می‌پیوند باید قاعده و قانون کار جمعی را قبول کند، اما اگر قرار باشد هر کس نظر خود را اعمال کند و بگوید این نظر جمع است قطعاً هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

همه تصمیم‌گیری‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درست نبوده است

فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: معتقدم همه تصمیم‌گیری‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درست نبود، اما وجود این شورا از نبودنش خیلی بهتر است، البته اگر برخی اصلاح‌طلبان نظراتی داشته باشند می‌توانند نظر خود را بیان کنند.

او با تاکید بر اینکه وجود رئیس دولت اصلاحات باعث انسجام جریان اصلاحات است، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان مانند جریانات دیگر ممکن است اختلاف‌نظر‌هایی داشته باشند، اما همه اصلاح‌طلبان در مجموع نظر شورای عالی سیاستگذاری را که به تایید رئیس دولت اصلاحات خواهد رسید قبول دارند، در انتخابات‌های مجلس گذشته و ریاست جمهوری سال ۹۶ اینگونه بوده است.

اصلاح طلبان از مجرای شورای عالی سیاستگذاری وارد انتخابات می شوند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه در حال حاضر دو جریان اصلاحات و اصولگرا در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند، گفت: اصلاح‌طلبان از مجرای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان کار خود را پیش می‌برند و در این زمینه با یکدیگر اختلافی ندارند، به فرض هم اگر اختلافی باشد اشکالی ندارد، زیرا پیامبر(ص) فرمودند اختلاف کارشناسی در امت من رحمت است، به طور کلی معتقدم اختلاف سلیقه‌ها را باید بپذیریم، چراکه همه نباید یکسان بیاندیشند.

خباز ادامه داد: ما نیروهای نسل اول انقلاب به طور طبیعی با نسل دوم و سوم تفاوت‌هایی داریم که این تفاوت‌ها را دو طرف باید بپذیرند، اما در مشترکاتش با یکدیگر هماهنگی و همدلی داشته باشند.

یکی از ایرادات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در انتخابات گذشته اصرار بر کمیت بود

فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان باید در نحوه تصمیم‌گیری‌هایش تغییرات داشته باشد، اظهار کرد: یکی از ایراداتی که اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در گذشته مرتکب آن شدند و الآن هم خودشان قبول دارند که اشتباه کردند این است که اصرار داشتند تا در همه حوزه‌ها نماینده داشته باشند، مثلاً تاکید بر اینکه لیست تهران حتماً باید ۳۰ نفر باشد، در صورتی اینگونه نیست.

او افزود: لیست تهران می‌توانست ۲۰ یا حتی ۱۰ نفر باشد، اما ۱۰ نفر محکم، پراراده، قوی و منطقی از ۳۰ نفر نیروی بی‌انگیزه خیلی بهتر است، به همین دلیل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اشتباهی را که در گذشته مرتکب شده است در انتخابات آتی مرتکب نمی‌شود و کار انتخابات را کاملاً اصولی پیش می‌برد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: لیست اصلاح طلبان تهران در انتخابات پیش رو قطعاً با لیست انتخابات‌های گذشته متفاوت خواهد بود و تفاوتش هم در این است که افرادی محکم انتخاب می‌شوند که می‌توان در آینده از آنها انتظار داشت در تصمیم‌گیری‌ها اشتباهی انجام ندهند.

بعضی‌ها اگر در لیست اصلاح‌طلبان قرار نمی‌گرفتند کسبه محلشان هم به آنها رای نمی‌داد

خباز در انتقاد از لیست اصلاح طلبان در انتخابات گذشته مجلس، گفت: متاسفانه در انتخابات سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی عده‌ای با لیست اصلاح طلبان وارد مجلس شدند، اما بدترین کار سیاسی را انجام دادند، یعنی با رسیدن به خواسته‌شان به وعده‌های گذشته خود بی‌اعتنایی کردند که یادآور ضرب‌المثلی قدیمی است، به عقیده من این افراد کاملاً متوجه هستند، در صورتی که نام آنها در لیست تهران قرار نمی‌گرفت، شاید کسبه‌ محله‌شان هم به آن‌ها رای نمی‌دادند، نباید پس از انتخاب شدن طوری رفتار کنند که گویی هیچ خدمتی به آن‌ها نشده است.

فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: برخی اگر در لیست اصلاح طلبان نبودند رای نمی‌آوردند، اما با تایید رئیس دولت اصلاحات به مجلس راه پیدا کردند، متاسفانه از روز اول حساب و خرج خود را جدا کردند، این کار پسندیده‌ای نیست، چون ممکن است اینگونه رفتار‌ها شایع شود که در این صورت به هیچ چیزی نمی‌توان اعتماد کرد، از این سو ما هم به فراکسیون امید نقد داریم.

او با بیان اینکه بودن فراکسیون امید از نبونش بهتر است، گفت: اگر گفته شود آیا فراکسیون می‌توانست بهتر این عمل کند، من در پاسخ می‌گویم بله، می‌توانست بهتر از این و در تصمیم‌گیری‌ها قاطع‌تر عمل کند، مشکل ما در کشو این است که کار جمعی زیادی انجام نداده‌ایم، کار جمعی انجام دادن سخت است، اما باید سختی‌ها را پذیرفت و به خدا توکل کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه شرایط اصلاح‌طلبان از جناح رقیب (اصولگرایان) بهتر است، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان از اصولگرایان متحد‌تر هستند و شخصیتی مانند رئیس دولت اصلاحات در این جریان حضور دارد که همه به او اعتقاد دارند، اصولگرایان هم باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند تا انتخابات آتی پرشور برگزار شود.

افراد شناخته شده باید در لیست اصلاح طلبان باشند

خباز افزود: افراد شناخته شده باید در انتخابات حضور پیدا کنند تا در آیند مشکلات کشور را رفع کنند تا شرایط رشد و تعالی ایجاد شود.

مرعشی صلاحیت بسیار زیادی برای ریاست بر ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان دارد

فعال سیاسی اصلاح طلب درمورد ریاست حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی بر ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان، تصریح کرد: آقای مرعشی توانمندی و صلاحیت بسیار زیادی دارد، زمانی که در مجلس ششم در کمیسیون برنامه و بودجه نایب رئیس بودم، مرعشی هم حضور داشت، در آنجا به این نتیجه رسیدم که او بسیار فکر سیالی دارد و من در توانمندی‌اش هیچ شکی ندارم.

او افزود: درمورد اینکه آقای مرعشی رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان شده است هیچ اطلاعی ندارم، زیرا چنین تصمیم‌گیری یک سیر طولانی دارد، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان باید یک نفر را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان انتخاب کند که ممکن است آن فرد مرعشی یا شخص دیگری باشد، اگر مرعشی انتخاب شود، بهتر است، اما اگر او انتخاب نشد صلاحیت‌های مرعشی زیر سوال نمی‌رود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد