فرماندهی عملیات بغداد استفاده از گلوله جنگی در جریان تظاهرات را رد کرد


فرماندهی عملیات بغداد استفاده از گلوله جنگی در جریان تظاهرات را رد کرد

فرماندهی عملیات بغداد تاکید کرد که نیروهای امنیتی از آغاز تظاهرات در این شهر از گلوله‌های جنگی استفاده نکردند.

به گزارش مشرق، فرماندهی عملیات بغداد تاکید کرد که از زمان شروع تظاهرات در بغداد از گلوله جنگی علیه معترضان استفاده نکرده است.

بیشتر بخوانید:

کارشناس امور قضایی عراق: ریشه اعتراضات بی‌عدالتی و فساد اقتصادی است

حمایت حشد الشعبی از خواسته‌های مردم و مبارزه با فساد

در بیانیه فرماندهی عملیات بغداد آمده است: برخی که در مشاجرات بین خود در خارج از مناطق تظاهرات در اثر اصابت گلوله زخمی شده بودند در بیمارستان‌ها ادعا کردند که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی در مناطق برگزاری تظاهرات زخمی شده‌اند.

به گزارش وبگاه خبری السومریه نیوز، فرماندهی عملیات بغداد با تاکید بر اینکه از زمان آغاز تظاهرات در بغداد به استفاده از گلوله جنگی متوسل نشده است، گفت: مواردی از این دست (اتهام‌زنی به نیروهای امنیتی) ظرف دو روز گذشته پیدا شده است که در چنین مواردی آنها به اتهام گمراه‌سازی افکار عمومی و اتهام‌زنی به نیروهای امنیتی به مراجع قضایی تحویل داده خواهند شد تا به سزای عادلانه کار خود برسند.

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق هم طی دو روز گذشته دو بار خواستار مقابله با عناصر مسلح نفوذی در میان معترضان عراقی شده است.

وزارت دفاع عراق هم روز دوشنبه تاکید کرد که افراد منسوب به دستگاه نظامی عراق که به تظاهرات در شمال بغداد حمله کردند نماینده ارتش عراق نیستند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: افرادی منتسب به نظامیان عراق که به تظاهرات‌کنندگان در محله البنوک بغداد حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند نماینده نیروهای قهرمان ارتش عراق که جانشان را فدای میهنشان کردند، نیستند.

وزارت دفاع عراق ضمن محکوم کردن هر گونه رفتار غیر قابل قبول و حمله به تظاهرات‌کنندگان گفت: ما از همه فرماندهان افسران و دیگر نظامیان در هر رده‌ای می‌خواهیم در حمایت از مردم ما به طور کلی و به طور ویژه تظاهرات‌کنندگان و اموال عمومی و خصوصی متعهد شوند. وزارت دفاع عراق تاکید کرد:« وظیفه اصلی ما دفاع از میهن در برابر هر گونه تعرض خارجی است.»

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق هم روز جمعه از دستگیری فردی در تظاهرات خیابان السعدون بغداد خبر داد که به سمت نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان تیراندازی می‌کرد. فرد دستگیر شده تحویل فرماندهی عملیات بغداد شده تا به دستگاه قضایی تحویل شود.

خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان تظاهرات در بغداد و 9 استان در جنوب کشور افراد مسلح به سوی نیروهای امنیتی تیراندازی کردند.

معترضان عراقی از ظهر جمعه گذشته، دومین دور از تظاهرات خود را در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز کرده‌اند. درگیری معترضان با نیروهای امنیتی در برخی از شهرهای عراق مقامات عراقی را مجبور به وضع مقررات منع آمد و شد در هفت استان کرده است.

در همین حال برخی مقامات و شخصیت‌های عراقی در خصوص تلاش برخی برای سوءاستفاده از مطالبات معترضان و ایجاد فتنه در عراق هشدار داده‌اند.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم