تداوم حضور ناو هواپیمابر«یو اس اس لینکلن» در غرب آسیا


تداوم حضور ناو هواپیمابر«یو اس اس لینکلن» در غرب آسیا

مقام‌های ارشد نظامی آمریکا از تمدید ماموریت ناوگروه «یواس‌اس لینکلن» در غرب آسیا خبر دادند.

به گزارش مشرق، آمریکا از تمدید ماموریت ناو گروه «یو اس‌اس لینکلن» این کشور در غرب آسیا خبر داد.

بیشتر بخوانید:

ناو هواپیمابر آمریکایی در محاصره ۷ رزم‌ناو چینی

باج‌گیری ترامپ از سعودی‌ها با کابوس ایران

نقص فنی هواپیمابر آمریکایی پیش از اعزام به خلیج فارس

به نوشته «وبگاه نیروی دریایی آمریکا» دریاسالار «رابرت بورک» از مقام‌های ارشد نیروی دریایی آمریکا در این زمینه گفت، ما آنجا مانده و وظیفه خود را تا بهبود اوضاع آنجام می‌دهیم.

به نوشته این منبع خبری، این ناو گروه آمریکایی پنجشنبه گذشته در حال انجام ماموریت خود در شمال دریای عرب رویت شد.گفته می‌شود که وزیر دفاع آمریکا هنوز به طور رسمی دستور تمدید ماموریت این ناو گروه را صادر نکرده، و سخنگوی پنتاگون نیز از ارائه هرگونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد.

«والتر اسلاتر» فرمانده این رزمناو بدون توضیح در مورد دلیل تمدید ماموریت ناو گروه یواس‌اس لینکلن در در صفحه فیسبوک خود نوشت، ماموریت ما مجددا تمدید شده و مجبوریم برای مدتی طولانی‌تر اینجا باشیم.

این در حالی است که اوائل ماه جاری میلادی، آمریکا نیرو و تجهیزات بیشتری را بنا به درخواست عربستان و جهت محفاظت از تاسیسات نفتی‌ این کشور اعزام کرد.

ناو گروه لینکلن در دریای عمان، شمال دریای عرب تردد دارد و تاکنون هرگز وارد خلیج فارس نشده است.چندی قبل منابع مطلع نظامی از بروز حادثه برای تعدادی از جنگنده‌ها و هواپیماهای آمریکا مستقر در ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن حاضر در آب‌های منطقه خبر دادند.

به نوشته وبگاه میلیتری، چهار فروند جنگنده «اف-۱۸ سوپرهورنت» نیروی دریایی آمریکا حین فرود یک هواپیمای دیگر بر ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن مستقر در دریای عرب آسیب دیدند. میزان خسارت وارده در این حادثه از نوع «ای» به ارزش ۲ میلیون دلار یا بیشتر برآورد شد.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...