موافقت فرماندهی معظم کل قوا با انتقال پادگان 06 تهران


موافقت فرماندهی معظم کل قوا با انتقال پادگان 06 تهران

وزیر راه و شهرسازی از موافقت فرماندهی معظم کل قوا با انتقال پادگان 06 تهران خبر داد.

موافقت فرماندهی معظم کل قوا با انتقال پادگان 06 تهران
به گزارش فانوس، محمد اسلامی از تصویب خروج پادگان 06 تهران و طرح مرکز مدنی پاسداران در شورای‌عالی شهرسازی و معماری خبر داد و اظهار کرد: تبدیل 35 هکتار از 50 هکتار اراضی پادگان 06 تهران و تبدیل آن به پارک برای منفعت عمومی نوید خوشی برای شهروندان این منطقه از کلانشهر تهران است.

وی با بیان این که جلسات کمیته فنی شورای‌عالی در خصوص مطالعات این طرح، جلسات مفیدی بوده و کار بزرگی در این باره با همکاری و همراهی ارتش، وزارت دفاع و مصوبه و موافقت فرماندهی معظم کل قوا انجام گرفته است، بیان کرد: منطقه پاسداران منطقه پرترافیکی است و تبدیل 35 هکتار از 50 هکتار زمین های پادگان 06 به پارکی برای شهر تهران، هدیه ای است که به مردم کلانشهر تهران داده می شود و فرصت غنیمتی است که برای احیای محیط زیست این شهر گامی بلند برداشته شود.

وزیر راه و شهرسازی بر توجه به ارتباطات حمل ونقلی و ایستگاه های مترو در منطقه پاسداران برای طرح مرکز مدنی پاسداران از سوی شهرداری تهران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد.

رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران همچنین با تاکید بر حفظ و حراست از جایگاه تاریخی تپه‌های سنندج ادامه داد: در بازنگری طرح جامع سنندج، فرصت‌های متنوعی فراهم شود و فرصت‌های فراهم شده بتواند در بهبود کیفیت زندگی مردم تاثیر مثبتی ایجاد کند.

اسلامی توضیح داد: بازنگری طرح جامع به صورت مساله محور دنبال می شود. در این دوره تاکید بر این است که طرح جامع شهرها به صورت مساله محور تهیه و بازنگری شوند و مسائلی که مردم و شهرها با آن دست به گریبان هستند در تهیه و بازنگری طرح جامع شهرها مدنظر قرار بگیرد.

وی گفت: تهیه طرح‌های جامع به صورت مساله محور، کمک می‌کند تا هم کمبود سرانه‌ها جبران شود و هم نیاز شهرها با دیدگاه اجتماعی- اقتصادی حل شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022