متروی تهران از سال 66به بانک‌ها بدهی دارد/ 21هزار میلیارد تومان؛ سرجمع بدهی‌ها


متروی تهران از سال 66به بانک‌ها بدهی دارد/ 21هزار میلیارد تومان؛ سرجمع بدهی‌ها

مدیرعامل متروی تهران گفت: تنها متروی تهران به بانک‌ها 21 هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی امام در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام انتشار 1600میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط 7، 6 مترو به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: چهارشنبه هفته گذشته برای اولین بار معاونت حمل و نقل شهرداری گزارشی درباره متروی تهران در حضور رییس جمهوری ارائه داد. درنتیجه این گزارش بنا شد بانک مرکزی تسهیلاتی را برای فروش 1600میلیارد تومان اوراق مشارکت فراهم کند.

او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دلایل عدم توفیق شهرداری تهران در فروش اوراق مشارکت، پیدا نکردن بانک عامل بوده، در نتیجه امسال مترو برای فروش 1600میلیارد تومان اوراق مشارکت چه برنامه‌ای دارد، اظهار کرد: متروی تهران از سال 66 به بانک‌ها بدهی دارد. 16 هزار میلیارد تومان به اضافه 5 هزار میلیارد تومان جریمه طی چندین سال، عامل بی اعتمادی بانک‌ها به شهرداری است.

امام اضافه کرد: همچنین از مجموع بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها 4 هزار و 500 میلیارد تومان در غالب تهاتر و درازای بدهی‌های دولت به شهرداری پرداخت شد اما هنوز هم بخش عمده بدهی‌های بانکی شهرداری باقی مانده و مشکلاتمان با بانک‌ها حل نشده است.

گفتنی است در سال 96، مجوز فروش 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط 7،6 متروی تهران از سوی شورای شهر تهران داده شد اما معاونت حمل ونقل و ترافیک موفق شد فقط 750میلیارد تومان این اوراق را بفروشد، همچنین در سال 97 نیز از 2 هزار میلیارد تومان مجوز فروش اوراق، 1300 میلیارد تومان آن محقق شد.

امسال نیز معاونت حمل و نقل در حوزه مترو مجوز انتشار 1600 میلیارد تومان اوراق مشارکت را دارد و باید منتظر ماند و دید که آیا می‌تواند تمام آن را تبدیل به بودجه‌ای برای تکمیل 7،6 مترو کند یا نه!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس