فراری 488 GT3 Evo مدل 2020 رونمایی شد


فراری 488 GT3 Evo مدل 2020 رونمایی شد

فراری از مدل مسابقه‌ای 488 GT3 Evo رونمایی کرد. این مدل در زمینه‌ی آیرودینامیکی ارتقا پیدا کرده است و فاصله‌ی محوری بیشتری نیز دارد.

این هفته بازار خودروهای مسابقه‌ای و سوپراسپرت‌های ارتقایافته شلوغ بود؛ دو سوپراسپرت‌ساز برتر ایتالیا یعنی فراری و لامبورگینی هم از مدل‌های جدیدی رونمایی کردند. لامبورگینی از محصول جدید خود با پیشرانه ۱۲ سیلندر ۸۳۰ اسب بخاری و مدل مسابقه‌ای اوروس با نام ST-X رونمایی کرد. فراری نیز مدل مسابقه‌ای 488 GT3 را با بسته‌ی Evo معرفی کرد که از سال آینده در مسابقات بین‌المللی GT شرکت خواهد کرد.

فراری 488 GT3 Evo مدل 2020 رونمایی شد

خودروی مسابقه‌ای جدید فراری شباهت زیادی به 488GT3 دارد که چهار سال پیش رونمایی شده بود اما این مدل دارای قطعات Evo بوده و در بخش آیرودینامیک و سایر قسمت‌ها بهینه‌سازی شده است. بارزترین تغییری که در مدل Evo جلب توجه می‌کند، سپر جلو است که به‌طور کامل بازطراحی شده است. این سپر در قسمت پایین چراغ‌ها کوچک‌تر از قبل است. فراری بیش از ۱۸ هزار ساعت زمان را صرف محاسبات و شبیه‌سازی این سپر در CFD کرده تا طرح نهایی آن را آماده کند. پس از آن سپر جدید به تونل باد رفت تا میزان تأثیر آن روی پایداری خودرو هم آزمایش شود.

فراری 488 GT3 Evo مدل 2020 رونمایی شد

فراری برای بهبود آیرودینامیکی تغییرات دیگری را هم در این مدل اعمال کرده است. ورودی‌های هوای روی سپر جدید در مقایسه با قبل بزرگ‌تر هستند و همچنین باله‌های جلویی ابعادی بزرگ‌تر از مدل قبلی دارند. فراری اقدام به اعمال تغییراتی در درهای خودرو نیز کرده و با کوچک‌تر کردن آن‌ها وضعیت آیرودینامیکی بخش جانبی خودرو را بهبود بخشیده است. در قسمت عقب 488 GT3 Evo خروجی‌های هوا تغییر کرده‌اند. اما بزرگ‌ترین تغییر ظاهری این مدل افزایش فاصله‌ی محوری است. این کار برای دو منظور انجام شده است که یکی کاهش استهلاک لاستیک‌ها و دیگری ساده‌تر شدن امکان تغییر خودرو از GT3 به GTE هستند.

فراری 488 GT3 Evo مدل 2020 رونمایی شد

در مدل Evo به لطف استفاده از صندلی‌های سبک‌تر شاهد کاهش وزن ۲/۴ کیلوگرمی هم هستیم. این صندلی‌های سبک‌وزن جدید مقاومت بیشتری از قبل هم دارند و فراری آن‌ها را با کمک برند Sabelt طراحی کرده است. صندلی‌ها هم قابلیت نصب در مدل GT3 و هم قابلیت نصب در مدل GTE را دارند. کاهش وزن در این خودرو به‌معنای پایین‌تر آمدن مرکز ثقل و بهبود فرمان‌پذیری است.

فراری 488 GT3 Evo مدل 2020 رونمایی شد

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مدل Evo این است که می‌توان قطعات مخصوص مسابقات استقامتی ۲۴ ساعته را هم روی خودرو نصب کرد. این تجهیزات شامل سپر جلوی متفاوت، چراغ‌های اضافی، کلاچ فیبر کربنی، کالیپرهای ترمز GTE 488، پیچ چرخ‌های فولادی و درپوش روغن موتور و رادیاتور هستند. تجهیزات اضافی دیگری هم امکان نصب روی 488 GT3 Evo را دارند که از بین آن‌ها می‌توان به چراغ قدرتمند LED با توان ۴۵۰۰ لومن مخصوص مسابقات لمانز، حسگر مخصوص سطح مایع خنک‌کننده و چراغ‌ سوخت گیری اشاره کرد.

فراری 488 GT3 Evo مدل 2020 رونمایی شد

به‌گفته‌ی فراری بسته‌ی Evo قابلیت نصب در مدل‌های فعلی را نیز برای تقویت آن‌ها دارد. نصب این قطعات می‌تواند ترمز ABS و سیستم کنترل کشش را تقویت کند. پیشرانه‌ی V8 این خودرو گرچه از قبل به ارث رسیده و جدید نیست ولی واحد کنترل الکترونیکی آن تغییر کرده است تا گشتاور در دور موتور بهتری در اختیار راننده قرار داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان