به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین‌باهر با اعلام این خبر اظهار کرد: از دوره شورای چهارم بنده پیگیر حل مشکل تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز بوده و از نخستین روزهایی که به عنوان شهردار تبریز انتخاب شدم، به طور جدی به دنبال حل این قضیه بودم.

او افزود: ساماندهی نیروی انسانی موجود یکی از مهم‌ترین اولویت های کاری بنده است چراکه در صورت اجرای این اقدام، افزایش بهره‌وری و اثربخشی کارکنان را شاهد بوده و در امور مختلف مربوط به شهرداری به مراتب نتایج بهتری نیز خواهیم گرفت.

شهردار تبریز یادآور شد: کارکنان زحمت کش و پرتلاش شهرداری به جای آنکه خود را نیروی شرکت های واسطه ای بدانند، نیروی شهرداری کلانشهر تبریز دانسته و به مراتب با شادابی و تعصب شغلی بیشتری نیز به دنبال حل مشکلات شهروندان عزیزمان خواهند بود.

شهردار کلانشهر تبریز ادامه داد: پس از رایزنی های مختلف با مقامات استانی و کشوری، مراحل عملیاتی ساماندهی کارکنان شهرداری تبریز از نیمه دوم سال ۹۷ در دستور کار مدیران شهری قرار گرفت و با دستوری که به معاون برنامه ریزی داده شد، واحدهای مختلف مربوط، ملزم به پیگیری و به نتیجه رساندن موضوع شدند.

او افزود: پس از انتخاب اینجانب به عنوان نماینده شهرداران کشور این اقدام سرعت عمل بیشتری پیدا کرده و در این راستا با برگزاری جلسات متعدد با معاونت ریاست جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، وزیر محترم کشور و معاون امورعمرانی وزیر و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خوشبختانه منجر به نتیجه شده و سپس از سوی وزارت کشور بخشنامه‌ای به شهرداری ها برای ساماندهی نیروهای قرارداد کار معین و پیمانکاری و تامین نیرو ابلاغ شد.

شهردار تبریز اعلام کرد: در حال حاضر از نیروهای شهرداری خواسته شد تا اطلاعات تکمیلی و مشخصات خود را به سامانه‌های مشخص شده وارد کنند و هفته گذشته نیز این اقدام انجام گرفت.

شهین باهر ادامه داد: با توجه به تکمیل اطلاعات پرسنل، در روزهای آتی با ارسال مدارک به تهران، وزارت کشور کار بررسی را آغاز کرده و مراحل بعدی تبدیل وضعیت با هماهنگی و ابلاغ وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور پیش خواهد رفت.

شهردار تبریز خاطر نشان کرد: جا دارد از شخص وزیر محترم کشور و جناب آقای جمالی نژاد و تک تک مسئولین استانی که تا امروز در این خصوص کمک های لازم را به شهرداری تبریز انجام داده و در تسهیل امورات به بنده کمک کردند قدردانی نمایم.

ایرج شهین باهر در پایان تاکید کرد: تا زمان به نتیجه رساندن ساماندهی نیروی انسانی و تامین امنیت شغلی کارکنان شهرداری از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.