تمدید پرداخت تسهیلات مکمل خرید مسکن


تمدید پرداخت تسهیلات مکمل خرید مسکن

خبرگزاری آریا- رئیس اداره اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن از تمدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده به عنوان تسهیلات مکمل خرید مسکن تا پایان آذر ماه سال جاری در کشور خبر داد.

تمدید پرداخت تسهیلات مکمل خرید مسکن
خبرگزاری آریا- رئیس اداره اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن از تمدید پرداخت تسهیلات بدون سپرده به عنوان تسهیلات مکمل خرید مسکن تا پایان آذر ماه سال جاری در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «حسن حیدری» افزود: تسهیلات مکمل تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم شامل تسهیلات بدون سپرده انفرادی و زوجین که در سال گذشته به متقاضیان خرید مسکن با استفاده از این تسهیلات پرداخت می شد برای سال جاری تا پایان آذر نیز تمدید شده و متقاضیان دریافت و استفاده از این تسهیلات می توانند همچنان از مزایایی طرح مزبور بهره مند شوند.
وی اظهارداشت: تسهیلاتی که بصورت عمومی بانک مسکن پرداخت می کند دربرگیرنده تسهیلات خرید مسکن از محل انواع حساب های تعهدی در قالب سپرده گذاری مثل حساب های صندوق مسکن یکم و تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن است.
رئیس اداره اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن گفت: اغلب تسهیلات خرید مسکن بصورت عمومی در این دو قالب انجام می شود.
وی افزود: اعطای تسهیلات به عنوان خرید بدون سپرده مکمل در مواردی که تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم پرداخت می شود بدین شیوه که افرادی که از محل این اوراق قصد استفاده از تسهیلات خرید مسکن را دارند بانک با توجه به شرایطی که طی یک تا دو سال اخیر در حوزه اقتصاد و به تبعه افزایش قیمت ها در بخش مسکن رخ داد در جهت تقویت بنیه مالی خریداران به جهت نقش حمایتی که بانک در حوزه پرداخت تسهیلات برای خریداران واحدهای مسکونی دارد تسهیلاتی را به عنوان مکمل خرید طراحی کرده است.
حیدری اظهارداشت: پایه گذاری تسهیلات مزبور مربوط می شود به اواخر سال 96 یعنی هنوز این اتفاقات غیر منتظره در اقتصاد مسکن رخ نداده بود یعنی زمانی که تسهیلات در دو قالب 10 و 20 میلیون تومانی به افراد بصورت انفرادی و زوجین برای خرید مسکن پرداخت می شد.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بعد از اینکه اتفاقات ناگوار در حوزه مسکن افتاد آیا میزان تسهیلات خرید مسکن دچار تغییر شد، گفت: هنوز تغییر نکرده است.
رئیس اداره اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن افزود: بطورکلی تغییرات مربوط به سقف تسهیلات از طریق مراجع ذیصلاح مثل شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی باید بررسی و تصمیم گیری شود چون در حیطه وظایف و اختیارات این دو مرجع است.
وی همچنین در خصوص این سئوال که تسهیلات مکمل خرید مسکن سقف زمانی داشته که حالا تمدید شده است، اظهارداشت: بانک در خصوص تعادل بین منابع و مصارف ملاحظاتی دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، حیدری در ادامه یادآورشد: اگر قرار باشد پرداختی در حوزه تسهیلات انجام شود بانک باید ببیند منابع لازم را برای پرداخت این تسهیلات دارد یا نه به جهت این ملاحظات طرح ها را بصورت مقطعی در نظر می گیرد بنابراین هر زمانی بررسی ها نشان داد که منابع لازم برای ادامه طرح و پرداخت تسهیلات وجود دارد طرح ها را تجدید می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس