اخراجی جام ملت‌ها داور بازی حساس ایران-عراق


اخراجی جام ملت‌ها داور بازی حساس ایران-عراق

فیفا برای قضاوت حساس ترین بازی گروه C مقدماتی جام جهانی 2022 در آسیا داوری از اردن را انتخاب و معرفی کرد.

به گزارش مشرق، جدال ایران و عراق نه تنها در شرایط فعلی بلکه در تمامی سال ها و دهه های گذشته از حساسیت های خاصی برخوردار بود. این دو تیم به عنوان همسایه همواره کری های خاصی با هم داشتند که این کری در یکی دو سال گذشته داغ تر از همیشه پیگیری می شود و حالا کار به جایی رسیده که در دور نخست مقدماتی جام جهانی 2022 باید این بار در خاک عراق بازی رفت را برگزار کنند.


در شرایطی که اتفاقات رخ داده در این هفته ها نگاه ها به انتخاب داور و تیم داوری این بازی را حساس تر کرده بود سرانجام کمیته داوران فیفا در معرفی داور بازی ترجیح داد تیمی از اردن را برای قضاوت بازی روز 23 آبان ماه معرفی کند، داور و کمک هایی که برای فوتبالدوستان ایران چندان ناشناخته نیستند به خصوص برای سرخابی ها که در لیگ قهرمانان آسیا با سوت های او آشنا شده اند.

بیشتر بخوانید:

داور عرب زبان برای بازی ایران- عراق جای اعتراض دارد؟!


ادهم محمد مخادمه داور 32 ساله اردنی متولد 14 فوریه 1987 در شهر ایربید کشور اردن از سال 2013 رسما وارد لیست الیت آسیا شد و هر سال فرصت بیشتری برای خودنمایی در میان داور مشهور قاره پیدا کرد. اولین باری که این داور بازی های ملی ایران را سوت زد به رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه برمی گشت که در چین بازی شاگردان لیپی با ایران را قضاوت کرد. آن روز شاگردان کی روش در زمین نامناسب شهر شنیانگ با تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند، جدالی که مرد پرتغالی نسبت به برخی سوت های داور اردنی اعتراض داشت.

اخراجی جام ملت‌ها داور بازی حساس ایران-عراق


این جدول قضاوت های ادهم محمد مخادمه در سال 2019 میلادی است که مهم ترین سوژه به قضاوت پرسرو صدای او در بازی امارات با بحرین در افتتاحیه جام ملت های آسیا 2019 برمی گردد که باعث اخراج او از جام شد.

ادهم محمد مخادمه یک بار هم در همان سال یعنی 2016 برای عراق سوت زد که با برتری عراق برابر امارات همراه بود گرچه این برد هم باعث نشد تا شیرهای بین النهرین شانسی برای صعود به جام جهانی داشته باشند.داور اردنی که شکل ظاهری اش او را با داور جنجالی عمانی یعنی احمد الکاف در یک ردیف قرار داده اما در جام ملت های آسیا 2019 خیلی زود از فهرست داوران کنار گذاشته شد چون با سوت های جنجالی او بود که میزبان توانست از شکست برابر بحرین فرارکند.


اشتباهات محرز مخادمه و اعتراضات صورت گرفته در فضای رسانه ای و مجازی باعث شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا بلافاصله نام ادهم محمد مخادمه را از لیست داوران حاضر کنار گذاشته و او را به اردن بازگرداند. یکی دو ماه بعد از این اتفاق در جام ملت ها اما ای اف سی از داور اردنی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2019 بهره برد که دو بار هم او مسافر تهران شد تا جدال استقلال با الدحیل(1-1) و پرسپولیس با پاختاکور(1-1) را سوت بزند که در مصاف سرخپوشان اشتباه کمک اول او در گل آفساید ازبک ها تا مدت ها سوژه شده بود.

اخراجی جام ملت‌ها داور بازی حساس ایران-عراق


16 شهریور 1395 ادهم مخادمه بازی ایران با چین در مقدماتی جام جهانی 2018 را سوت زد. در این بازی داور اردنی یک پنالتی علیه ایران را ندید تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد، خطایی که سیدجلال حسینی روی مهاجم شماره 7 چین انجام داد و به اذعان کارشناسان می توانست پنالتی باشد.

در شرایطی که کارنامه سال 2019 ادهم محمد مخادمه چندان چشم نواز نیست باید منتظر ماند و دید انتخاب این داور اردنی آن هم برای قضاوت یکی از حساس ترین دوئل های میان ایران و عراق به عنوان جدال کلاسیک فوتبال آسیا در خاورمیانه چه نتیجه ای در پی خواهد داشت. مخادمه که در آمارهای به ثبت رسیده از او در قضاوت هایش همواره علاقه خاصی به بهره بردن از کارت زرد و قرمز داشت روز 23 آبان در ورزشگاه 45 هزار نفری بصره مهم ترین چهره داخل زمین خواهد بود به خصوص که حساسیت های زیادی در قبال انتخاب داور عرب زبان آن هم در جنگ ایران و عراق حسابی اوج گرفته است.

منبع: ورزش سه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس