عرضه «پنجاه میوه عجیب و خوشمزه» در کتابفروشی‌ها


عرضه «پنجاه میوه عجیب و خوشمزه» در کتابفروشی‌ها

«ببین و بخون»، «پنج پرنده حلال‌گوشت و خوشمزه»،‌ «پنج آبزی حلال‌گوشت و خوشمزه»، «پنج پستاندار حلال‌گوشت و خوشمزه» و «پنجاه میوه عجیب و خوشمزه» به قلم سمیه افرشته منتشر شد.

عرضه «پنجاه میوه عجیب و خوشمزه» در کتابفروشی‌ها عرضه «پنجاه میوه عجیب و خوشمزه» در کتابفروشی‌ها
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «ببین و بخون»، «پنج پرنده حلال‌گوشت و خوشمزه»،‌ «پنج آبزی حلال‌گوشت و خوشمزه»، «پنج پستاندار حلال‌گوشت و خوشمزه» و «پنجاه میوه عجیب و خوشمزه» از آثاری است که به تازگی به قلم سمیه افرشته از سوی انتشارات لیما منتشر شده است.

سمیه افرشته درباره کتاب «ببین و بخون» به ایبنا گفت: این کتاب برای گروه سنی کودک است و شامل 20 شعر است که در مهدکودک‌ها برای خردسالان خوانده می‌شود. من این شعرها را از مهدکودک‌های مختلف جمع‌آوری و تصویرگری کرده‌‌ام. در این اشعار به موضوعات مختلفی مانند بهداشت، مشاغل، فصل‌ها، میوه‌ها، رنگ‌ها و ... پرداخته شده است.

وی درباره سایر آثارش توضیح داد: سایر کتاب‌ها برای گروه سنی «د» و «ه» تالیف شده و شامل اطلاعات مفیدی درباره حیوانات و میوه‌ها برای مخاطبان است. من در «پنج پرنده حلال‌گوشت و خوشمزه»،‌ «پنج آبزی حلال‌گوشت و خوشمزه»، «پنج پستاندار حلال‌گوشت و خوشمزه» پنج پرنده، آبزی و پستاندار را در نظر گرفته‌ام که مصرف بیشتری در صنایع غذایی کشورمان دارد.

افرشته افزود: من در این کتاب‌ها به چرخه حیات این موجودات از زمانی که متولد می‌شوند تا زمانی که به عنوان غذا مصرف می‌شوند، پرداخته‌ام. مثلا جزء چه گروهی از موجودات هستند، بعد از اینکه کشتار می‌شوند چه خواص غذایی، دارویی و ... دارند.

عرضه «پنجاه میوه عجیب و خوشمزه» در کتابفروشی‌ها

وی درباره هدفش از انتشار این کتاب‌ها گفت: علاوه بر آشنا کردن نوجوانان با گروه‌بندی‌های موجودات مختلف، می‌خواستم آن‌ها را با خاصیت‌هایی که دارند، آشنا کنم چون امروزه اغلب بچه‌ها بدغذا هستند و علاقه‌ای به خوردن برخی غذاها نشان نمی‌دهند درحالی‌که بدنشان به این غذاها نیاز دارد. به نظر من اگر بچه‌ها خواص غذاهای مختلفی که برایشان مفید است را بدانند، از خوردن آن‌ها امتناع نمی‌کنند. من این مساله را با پسرم تست کردم و جواب گرفتم.

افرشته در ادامه به «پنجاه میوه عجیب و خوشمزه» اشاره کرد و گفت: در سفرهایی که به جنوب کشور و شهر‌های کیش و قشم داشتم می‌دیدم که بیشتر میوه‌های استوایی در آنجا عرضه شده بودند اما هیچ‌کس اسم، طعم و خواص آن‌ها را نمی‌دانست، حتی خود میوه‌فروش هم گاهی اسمشان را فراموش می‌کرد. براین اساس بود که تصمیم گرفتم اطلاعات این میوه‌ها را جمع کنم و در کتابی منتشر کنم تا مخاطبان با تصویر، اسم، طعم تقریبی و خواص میوه‌های مختلفی که در دنیا وجود دارد، آشنا شوند.

انتشارات لیما، این مجموعه را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 22هزارتومان برای هرجلد منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها