گل رز جاودان و تهیه آن

گل رز جاودان به عنوان یک هدیه ی بسیار زیبا و جاودان امروزه در بسیاری از نقاط دنیا کاربرد دارد و بسیاری از افراد در مناسبت های مختلف این هدیه زیبا را به نزدیکان خود هدیه می دهند. گل رز به دلیل محبوبیتی که دارد در بسیاری از مناسبت ها به عنوان هدیه بین افراد رد و بدل شده و همچنین دارای رنگ ها و تنوع بسیار زیادی نیز می باشند. از این رو بسیاری از افراد تمایل دارند تا این گل ها را به عنوان یادگاری به مدت طولانی تری نگهداری نمایند. در زیر به کاربردها، روش نگهداری و طرز تهیه گل رز جاودان اشاره شده است که می توانید این گل رز جاودان زیبا را در منزل خود بسازید و به عزیزان خود هدیه دهید.

گل رز

همواره گل رز به عنوان نماد عشق در دنیا بوده است و دارای طرفداران بسیار زیادی نیز می باشد. این گا دارای رنگ ها و تنوع بسیار زیادی بوده و دارای رایحه ی بسیار خوبی نیز می باشد. هر یک ار رنگ های این گل زیبا دارای معنای خاصی بوده و نشانگر مفهوم مختلف می باشد. برای مثال گل رز سفید نشانه و مظهر پاکدامنی بوده و گل رز قرمز سمبل عشق و دوست داشتن می باشد.

در گذشته در روم باستان از گل رز برای انتقال و هدایت پیان استفاده می شد و همچنین یک هدیه ی مقدس به شمار می امد و دارای کاربرد های مختلفی نیز بود. امروزه نیز از این گل در جاهای مختلفی استفاده می شود که از این میان می توان به پزشکی، داروسازی و عطرسازی اشاره نمود.

به همین دلیل همواره مردم به دنبال راه هایی هستند که این گل های زیبا را تبدیل به گل رز جاودان کنند تا بتوانند هدیه ی خود را به مدت طولانی تری نگه دارند و لذت ببرند.

گل رز جاودان و تاریخچه ی ان

امروزه نوع جدیدی از گل رز در دنیا و همچنین کشور ما باب شده است که دارای طرفداران بسیاری نیز می باشد. نام این مدل گل 0گل رز جاودان0 بوده و دارای ظاهری بسیار زیبا و همانند گل طبیعی با همان شادابی و طراوت را دارد. این رز های زیبا با فرآیند های ویژه ای جاودانه شده اند. برای اولین بار فرایند جاودانه کردن گل های طبیعی در سال 1980 میلادی بوده است که تا امروزه ادامه یافته و روش های جدید برای افزایش طول عمر این گل ها استفاده می شود.

گل رز جاودان در واقع گل های طبیعی هستند که به مدت بسیار طولانی تری شاداب مانده و و نیاز به نگه داری خاص و یا آب دادن ندارند. همچنین این گل ها دارای تنوع و رنگ های زیبا و متنوعی هستند. معمولا این گل های رز جاودان بین یک تا سه سال عمر دارند.

تهیه گل رز جاودان

اطلاعات دقیقی در مورد طرز تهیه این گل ها در دسترس نمی باشد ولی تا حدودی طرز تهیه ی این گل های زیبا قابل حدس می باشد. برای تهیه گل رز جاودان شیره ی داخل گل را با مواد دیگری جایگزین می کنند که به اصطلاح به این کار تریتینگ گفته می شود. معمولا به جای سمغ یا شیره ی طبیعی از گلیسیرین و مواد دیگر مانند آب استفاده می شود.

برای تهیه رز های جاودان باید ار رزهای خاصی استفاده نمود که مرغوب تر و قوی تر از رزهای عادی بوده و دارای گلبرگ های ضخیم تری نیز هستند.

گل رز جاودان و تهیه آن

گل رز جاودان

کاربرد گل رز جاودان

گل رز جاودان یکی از هدیه های با ارزش برای روز مادر، روز تولد، ولنتاین، عیدها، فارق التحصیلی و ... بوده و همچنین این هدیه ی زیبا را می توان در اتاق کار و یا منزل برای مدت طولانی نگه داری نمود.

گل رز جاودان و تهیه آن

گل رز جاودان و نگه داری ان

نحوه ی نگهداری گل رز جاودان

گل رز جاودان باید در شرایط خاص نگه داری گردد.

این گل باید به دور از نور مستقیم خورشید قرار گیرد. نور مستقیم سبب می شود گل رز جاودان آب خود از دست داده و خراب شود.

در محیط هایی که دارای رطوبت بسیار هستند قرار نگیرند زیرا رطوبت زیاد سبب آسیب و خراب شدن گل رز جاودان می شود.

در مجاورت با حرارت های بالا نباشند.

اگر در محیطی در بسته قرار دارند بسته ی آن ها را باز نکنید.

به دور از هر گونه مواد مانند روغن ها و ... قرار گرفته شوند.

لازم به ذکر است برای پاک کردن گرد و غبار از روی این گل ها اصلا از آب و مواد دیگر استفاده نشود و فقط با تغییر فشار هوا گرد و غبار را از روی آن پاک نمایید.

نگه داری گل رز جاودان

بهتر است گل رز جاودان را در داخل باکس های شیشه ای قرار داده و در این صورت بدور از هر گونه آلودگی و رطوبت و مواد دیگر قرار می گیرد. مخصوصا اگر گل رز جاودان شما در محیطی که موادی مانند رنگ و مواد شیمیایی وجود دارند قرار دارد بهتر است حتما آن ها را در ظرف مخصوص خود نگهداری نمایید.

گل رز جاودان و تهیه آن

گل رز جاودان زیبا

طرز تهیه گل رز جاودان

برای تهیه گل رز جاودان به موادی از قبیل پارافین، آب، ظرف و گل رز تازه و زیبا نیاز دارید.

داخل یک ظرف مانند ظرف فلزی آب بریزید و ان را بجوشانید. در مرحله ی بعدی پارافین رابه طور جدا در یک ظرف دیگر بریزید و ان را ذوب نمایید. بعد از خنک شدن پارافین (در حدی که هنوز ذوب شده باشد ولی داغ نباشد) گل رز را به داخل آن فرو کرده و بغلتانید تا تمام قسمت های پارافین را در برگیرد.

گل ها را پس از خروج از پارافین به طور عمودی در داخل یک ظرف قرار دهید تا خشک شوند. بعد از این مرحله می توانید گل ها را در داخل باکس های شیشه ای زیبا قرار داده و ان را به عنوان یک کادو ی زیبا و ماندنی به دیگران هدیه دهید و یا به عنوان یک وسیله ی تزئینی در منزل و محیط کار خود قرار دهید. همچنین دقت نمایید برای افزایش عمر گل رز جاودان باید این گل را در محیط هایی با رطوبت کم و دمای متعادل و همچنین به دور از هر گونه مواد شیمیایی نگه داری نمایید. با این روش گل رز جاودان شما مدت بسیار زیادی دوام می اورد.

در فروشگاه VIPSHOP محصولات ویژه در دسته بندی های تاج گل ، سبد گل ، دسته گل ، باکس گل تولید و ارائه می شود برای مشاهده و خرید گل به وبسایتvipshop.flowers مراجعه کنید.