بازگشت بورس به کانال 330 هزار واحد در کوتاه‌مدت بعید است


بازگشت بورس به کانال 330 هزار واحد در کوتاه‌مدت بعید است

ایران اکونومیست- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازگشت دوباره شاخص بورس در کوتاه مدت به کانال 330 هزار واحد دشوار است اما بعد از ارائه گزارش 9 ماهه شرکت‌ها ممکن است شاخص محدوده 330 هزار واحد را رد کند.

بازگشت بورس به کانال 330 هزار واحد در کوتاه‌مدت بعید است

«کمال خانزاده» امروز (دوشنبه) در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بازار از هفته گذشته با شرایط خوبی همراه نیست، افزود: افزایش فشار فروش در هفته گذشته ناشی از وجود هیجانات کاذب در بازار است.

وی با بیان اینکه اکثر نمادها و تک سهم‌ها که به عنوان شرکت‌های غیربنیادی تلقی می‌شوند از بازیگران اصلی این بازار بودند، اظهار داشت: در چند وقت اخیر شرکت‌هایی که گزارش ۶ ماه مثبتی را ارائه دادند افت چندانی را تجربه نکردند.

به گفته خانزاده، با توجه به حمایت‌های صورت گرفته از سوی سهامداران عمده، به مرور شاهد کاهش فشار فروش از سوی فعالان بازار در این بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه تعطیلات هفته جاری را عاملی تاثیرگذار بر روند معاملات بازار سرمایه دانست و گفت: به نظر می‌رسد که تا حدودی از فشار فروش در بازار کاسته شده و اکنون با توجه به گزارش‌های مثبت ارائه شده از سوی شرکت‌ها و برنامه افزایش سرمایه در برخی صنایع، شاخص بورس در همین محدوده‌ها در نوسان خواهد بود.

وی اظهار داشت: با توجه به چنین مسایلی شاخص بورس بیش از این‌ها ریزش نخواهد داشت و بین ۳۰۰ هزار واحد تا ۳۱۲ هزار واحد در نوسان خواهد بود؛ سهام شرکت‌های غیربنیادی که رشد حباب گونه داشتند از لحاظ قیمت به تعادل خواهند رسید و سهامدارانی که قصد خروج از بازار داشتند، با فروش بخشی از سهامشان از این بازار خارج شدند.

خانزاده خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته روند معاملات بازار سرمایه از هفته آینده به تعادل می‌رسد و معاملات به سمت سهم‌هایی می رود که به دنبال افزایش سرمایه هستند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: هفته گذشته تک سهم‌ها (سهام غیربنیادی) که دارای بازیگران خاصی بودند در صف فروش قرار گرفتند، حال باید دید بازار چه زمانی از این سهم‌ها دوری خواهد کرد.

وی به افزاش سرمایه برخی صنایع اشاره و بیان کرد: اگر سهام این صنایع بعد از افزایش سرمایه به قیمتی معقول برسد، مورد اقبال سهاداران قرار خواهند گرفت.

خانزاده با اعتقاد بر اینکه بازگشت دوباره شاخص بورس در کوتاه مدت به کانال ۳۳۰ هزار واحد دشوار است، گفت: هر سال ماه آبان و آذر به عنوان فصل تهیه و تنظیم بودجه دولت تلقی می‌شود، در این زمان یک سری از تصمیمات قطعی می‌شود که شاهد سایه این موضوع بر روند بازار سرمایه و تاثیر منفی آن بوده ایم.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در ماه آبان و آذر شرکت‌هایی مانند خودرویی ها و بانکی ها که تجدید ارزیابی خواهند داشت و گزارش ۶ ماه خود را ارائه می‌دهند رشد و زمینه صعود شاخص بورس را فراهم می‌کنند اما بعید به نظر می‌رسد بتوانند شاخص را در کوتاه مدت به محدوده ۳۳۰ هزار واحد برسانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!