درخت گردو فیلم مشترک ترکیه و ایران در جشنواره پرتقال طلایی آنتالیا بر روی صحنه رفت


فیلم درخت گردو ساخت مشترک ترکیه و ایران امروز برای نخستین بار در پنجاه‌وششمین جشنواره پرتقال طلایی آنتالیا اکران شد

نخستین نمایش فیلم «درخت گردو» به کارگردانی فیصل سویسال ساخت مشترک شرکت بالکن ترکیه و فارابی ایران در پنجاه‌وششمین جشنواره پرتقال طلایی آنتالیای ترکیه اکران شد.

فیصل سویسال در کنفرانس خبری پس از پایان اکران این فیلم که تدوین آن را مصطفی خرقه گر بر عهده داشت، گفت: داستان و سناریو از ادبیات و برخی رویدادهای تاریخی تاثیرگذار بر جامعه ترکیه الهام گرفته شده است، بنابراین این فیلم برای تماشاگران داخلی مفهوم عمیق‌تری خواهد داشت.

این کارگردان اهل ترکیه که همچنین از بانیان اصلی برگزاری جشنواره بین المللی فیلم دوستی است، در رابطه با رویدادهای تاریخی تاثیرگذار اظهار داشت: در این فیلم رجوعی به کودتای 12سپتامبر 1980 شده است. این نوع رویدادها بیشترین تاثیرشان را چند سال پس از وقوع در جامعه نشان می دهند. همچنین کودتای 15 جولای 2016 نیز شاید تاثیری که بر جامعه داشته هنوز به طور کامل احساس نشود، اما در آینده تشنج‌های نشات گرفته از این نوع حوادث بیشتر احساس خواهد شد.

سردار اورچین، هنرپیشه ترکیه‌ای و نقش اول «درخت گردو» هم با اشاره به کیفیت بالای حکایت این فیلم گفت: با مطالعه سناریوی آن به سویسال گفتم که باید نقش اول را خودم بازی کنم.

درخت گردو که علی نوری اسکویی به همراه سویسال تهیه کننده آن است، در بخش فیلم‌های بلند «سینمایی» پنجاه‌وششمین دوره جشنواره پرتقال طلایی آنتالیای ترکیه رقابت می کند.

گفتنی است در پنجاه و ششمین دوره جشنواره پرتقال طلایی که با عنوان «بازگشت به خود» به همت وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه و شهرداری کلان شهر آنتالیا برگزار می شود، 66 فیلم متعلق به 69 کارگردان از 29 کشور در بخشهای فیلم بلند داخلی بین‌المللی، فیلم کوتاه و مستند داخلی، سینمای جهان، پرتقال طلایی برای کودکان اکران خواهد شد.

فیلم قصر شیرین (2019) اثر رضا میرکریمی کارگردان ایرانی به همراه 9 فیلم دیگر از کشورهای تونس، لبنان، قطر سوئد، کرواسی، مجارستان، جمهوری چکیا، بلژیک، فرانسه، برزیل، آلمان، روآندا، ژاپن، اسلواکی، اسلوونی، صربستان، نروژ در بخش فیلم های بین المللی بلند (سینمایی) که ولفگانگ بکر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آلمانی ریاست هیئت داوری آن را بر عهده دارد، رقابت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...