مسابقه اصلی گرندپری مکزیک؛ همیلتون و گاراژ مرسدس یک‌بار دیگر مچ فراری‌ را خواباندند؛ لوییس یک پیچ دیگر تا قهرمانی فاصله دارد


مسابقه اصلی گرندپری مکزیک؛ همیلتون و گاراژ مرسدس یک‌بار دیگر مچ فراری‌ را خواباندند؛ لوییس یک پیچ دیگر تا قهرمانی فاصله دارد

در شطرنج هرمانوس رودریگز، لوییس همیلتون به پیروزی رسید اما قهرمانی فصل خود را قطعی...

طرفداری - در انتهای مسابقه فرمول یک مکزیک لوییس همیلتون زودتر از بقیه رانندگان از خط پایان پیست هرمانوس رودریگز عبور کرد. سباستین فتل سکوی دوم را کسب کرد و والتری بوتاس نیز در سکوی سوم قرار گرفت. این در حالی است که لکلرک و فتل جلوتر از همیلتون مسابقه اصلی را آغاز کرده بودند. استراتژی لاستیک فراری مبنی بر نگه داشتن فتل تا آخرین زمان ممکن در پیست بدون انجام توقف اول و استراتژی دو توقفی لکلرک اصلاً جواب نداد. همیلتون نیز به‌خوبی توانست از حادثه اول مسابقه ریکاوری کند و لاستیک‌های فرسوده خود را نیز به‌خوبی مدیریت کرد.

شاید هیجان‌انگیز ترین بخش مسابقه مکزیک در زمان استارت اتفاق افتاد. همیلتون و ورشتپن که در ردیف دوم کنار یکدیگر قرار داشتند که با فشار قانونی فتل، لوییس برای لحظه‌ای منترل ماشین را از دست داد و همین باعث ورود ورشتپن به چمن شد. هم ورشتپن و هم همیلتون بر اثر این اتفاق رده از دست دادند. چند دور بعد، ورشتپن در زمان سبقت گرفتن از بوتاس با پنچری روبه‌رو و مجبور به باکس شد تا مجبور شود کار خود را از رده آخر ادامه بدهد.

اما تعیین پیشتار مسابقه یک‌بار دیگر به‌کمک استراتژی لاستیک مرسدس انجام شد. لوییس همیلتون زودتر از فتل باکس کرد تا در نهایت رده نخست را در اختیار بگیرد. همچنین لکلرک که پیشتازی را در اختیار داشت به‌علت فرسایش لاستیک مدیومی که در اولین توقف به آنها مجهز شده بود مجبور شد یک پیت‌استاپ دیگر داشته باشد تا به‌طور کلی از رقابت برای پیروزی خارج شود. فاجعه زمانی تکمیل شد که لکلرک در پیت استاپ دوم 4 ثانیه دیگر به‌علت اشتباه مکانیک از دست داد. البته لکلرک تک‌امتیاز سریع‌ترین دور را از آن خود کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا