راه رفع مشکلات قدم گذاشتن در مسیر حق است


راه رفع مشکلات قدم گذاشتن در مسیر حق است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: راه برطرف شدن مشکلات این است که در راه حق قدم برداریم که در آن صورت هیچ‌گاه گمراه نخواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که در مسجد جامع شهر خوسف برگزار شد گفت: خداوند متعال به ما انسان‌ها عقل و قوت تشخیص عطا کرده است لذا همه انسان‌ها به نحوی به دنبال رستگاری و خوشبختی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، وی اظهار داشت: تمام مسائل بر سر دو راهی حق و باطل رقم می‌خورد لذا باید توجه داشته باشیم که ظاهر قضایا چشم‌مان را پر نکند زیرا آنها نمی‌مانند و آنچه می‌ماند، حق است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انسانی که می‌خواهد ماندگار و با اولیای خدا و در رضوان خدا باشد، باید در هر مسئله‌ای رضایت خدا را مد نظر قرار دهد.

وی اضافه کرد: به جهت اینکه خدا به ما قدرت تشخیص داده، نباید بر سر دوراهی بمانیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: انسان برای رسیدن به حق، چندین مرحله در جلوی راه خود دارد که اولین مرحله، حق‌گرا بودن است لذا برای برداشتن قدم اول باید بداند که آیا قدمش در راه حق است یا باطل.

وی افزود: تمام پیغمبران آمده‌اند تا بشر سرنوشتش را بر مبنای حق تنظیم کند و کسی که گرایش به حق دارد به دنبال آن نیز راه می‌افتد و نمی‌گذارد که تمام هستی‌اش ضایع شود.

وی گفت: فرد حق‌گرا باید حق‌شناس شود، بنابراین باید مسیرش در مسیر حق‌شناسی باشد.

امام جمعه بیرجند افزود: راه رشد که همان راه حق است، از راه باطل جداست لذا اگر کسی در راه حق برای شناخت حق، قدم بردارد مسلما پیروز خواهد بود.

وی سومین مرحله را حق مدار بودن ذکر کرد و گفت: انسان نباید قدم از قدم از بردارد، شعار دهد، سکوت کند و فریاد بزند مگر اینکه حق باشد و رضایت خدا در آن لحاظ شده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: انسان باید حواسش باشد تا در این دنیای پرغوغا، گول نخورد و خود را ارزان نفروشد و به کمتر از حق راضی نشود.

وی گفت: مرحله چهارم حق بینی است و حق بینی یعنی بصیرتی که در صحنه میدانی، بتواند حق را از باطل جدا کند و پنجمین مرحله نیز جهاد در راه حق است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: برای انسان هیچ لذتی بالاتر از حق‌گرایی، حق‌شناسی، حق محوری، حق بینی و جهاد در راه حق نیست.

وی گفت: همگان از مشکلات می‌نالیم و آنها را بر گردن دیگران می‌اندازیم در حالی که مشکل ما به خاطر انکار حق است که به آن جحد می‌گویند.

وی تصریح کرد: اکثر جامعه گرفتار بیماری جحد است و هیچ بیماری بدتر از بیماری آلوده شدن با باطل نیست و تمام مشکلات نیز به همین خاطر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: غرب امروز به عنوان سمبل جنایت و جبهه باطل، در جهان مطرح است و دنیا را به یک زندان تبدیل کرده و هر روز شاهد قتل، کشتار، ویرانی شهرها و کشورها و همچنین آواره شدن مردم هستیم.

وی افزود: آن دسته از افرادی که به دنبال فرانسه، انگلیس، آمریکا و بیگانگان هستند تا کارشان درست شود، راه را گم کرده‌اند.

وی گفت: آیا فکر می‌کنید که مردم، اهل کتاب و بدترین دشمنان اسلام و یهود پیغمبر را نمی شناختند؟ خیر اینگونه نیست، بلکه پیش از آنی که پیغمبر مبعوث شود و به مدینه هجرت کند، عده زیادی بنا بر اخباری که ادیان گذشته داده بودند، می‌دانستند که پیامبر چگونه ظهور می‌کند و مبعوث می‌شود و طبق آیات قرآن به گونه‌ای پیامبر را می‌شناختند که فرزندانشان را می‌شناختند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: اهل کتاب، یهود و نصرانی‌ها پیش از بعثت و هجرت پیامبر، گاهی با بت پرست‌ها درگیر می‌شدند و به آنها می‌گفتند که شما به لجاجت خود ادامه دهید و پس از ظهور پیامبر، ما بر شما غالب خواهیم شد اما وقتی پیامبر آمد، وی را انکار کردند و کافر شدند و با پیامبر جنگیدند.

وی گفت: اگر عمر خود را در راه حزب، گروه، روزنامه و... بگذاریم باید بدانیم که اشتباه کرده و باخته‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: تمام سرمایه ما عمر ماست لذا باید بدانیم که به دنبال چه کسانی حرکت می‌کنیم.

وی گفت: نام ائمه اطهار و خاندان اهل بیت، هم در کتاب‌های قبل ذکر شده است و هم توسط خود پیامبر معرفی شده‌اند که از جمله آن می‌توان به حدیث ثقلین اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دست معاویه در دست بیگانگان بود و با اسلام حقیقی مبارزه می‌کرد، بارها شنیده‌اید زهری که امام حسن مجتبی (ع) با آن به شهادت رسیدند، زهری بود که توسط دستگاه معاویه از ناحیه پادشاه روم آورده شده بود و این یعنی وابستگی به بیگانگان.

وی گفت: نفاق باعث می‌شود تا به نام مسلمان، اسلامی به نام اسلام معاویه، اسلام یزید، اسلام بنی مروان، اسلام بنی عباس و اسلام انگلیسی پدیدار شود و هر کسی که با آنها باشد از آنها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول