به گزارش افکارنیوز،

در ادامه اعتراض ها به بازداشت ۹ نفر ازرهبران جدایی طلب به دلیل ایفای نقش در تلاش ها برای جدایی از اسپانیا، پلیس با معترضان در بارسلون درگیر شد.

اخبار بین‌الملل- درگیری ها پس از آن انجام شد که حدود ۳۵ هزار نفر با در دست داشتن پرچم کاتالونیا در تظاهرات آرام شرکت کردند.

شنبه شب صدها معترض کاتالان طرفداراستقلال که اکثریت آنها نقاب بر صورتت داشتند مقر پلیس ملی در مرکز بارسلون را محاصره کردند. سازمان دهی اعتراض ها را یک گروه فشار حامی استقلال موسوم به CDR که به اقدامات مستقیم از جمله حمله به پارلمان منطقه ای شهرت دارد، برعهده داشت.

معترضان در این شهر از ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) هر شب با پلیس درگیر شده اند. عصبانیت و خشم آنها از تصمیم زندانی کردن رهبرانی است که در تلاش شکست خورده دو سال پیش دایی کاتالونیا از اسپانیا نقش داشتند.

در روزهای گذشته معترضان با پرتاب بمب های بنزینی، اسید و مواد بتنی به سمت پلیس صدها سطل زباله را به آتش کشیده اند و به وسائل نقلیه پلیس آسیب رسانده اند.

اعتراض ها تاکنون به زخمی شدن بیش از ۵۰۰ نفر و بازداشت بیش از ۱۵۰ نفر منجر شده است.

دیوان عالی کشور چندین سیاستمدار کاتالونیا را به دلیل مشارکت آنها در همه پرسی استقلال بدون استعفا در منطقه نیمه خودمختار سال ۲۰۱۷، به حبس طولانی مدت محکوم کرد.