پراش: همه کشورها رو به جلو می‌روند، ما رو به عقب/ دوچرخه‌سواری در ایران نیاز به تغییر نگرش دارد


پراش: همه کشورها رو به جلو می‌روند، ما رو به عقب/ دوچرخه‌سواری در ایران نیاز به تغییر نگرش دارد

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری پیست گفت: اگر به دنبال کسب افتخار هستیم، نیاز به تغییر نگرش در دوچرخه‌سواری داریم تا بتوانیم مثل گذشته مدال‌آور باشیم.

پراش: همه کشورها رو به جلو می‌روند، ما رو به عقب/ دوچرخه‌سواری در ایران نیاز به تغییر نگرش دارد
به گزارش فانوس، محمود پراش درخصوص عملکرد تیم ملی در رقابت‌های دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا اظهار داشت: نتیجه که خوب نبود و همه چیز در این باره مشخص است. متاسفانه رکابزنان چندانی در اختیار ما نیستند تا از بین آنها، رکابزنان با شرایط بهتری را انتخاب کنیم. در واقع در استعدادیابی ضعیف عمل شده و سرمایه‌گذاری لازم صورت نگرفته است. وقتی بودجه یک رشته به اندازه قرارداد یک فوتبالیست نیست، نمی‌توان انتظار زیادی هم داشت.

وی افزود: همه کشورهای مدعی از جمله مالزی و ازبکستان دارای پیست چوبی هستند و به لحاظ سخت‌افزاری قدرتمند شده‌اند. ما هم اگر می‌خواهیم حداقل در سطح و اندازه حریفان باشیم، باید مثل آنها از امکانات سخت‌افزاری بهره ببریم که متاسفانه نداریم. رکابزنان تلاش زیادی می‌کنند، اما واقعاً تفاوت در رکاب زدن یا زدن بر روی پیست چوبی بسیار زیاد است. شرایط بسیار سخت شده و دیگر مثل گذشته نیست. دیگر کشورها سرعت پیشرفت زیادی دارند و رو به جلو می‌روند، ولی ما اینگونه نیستیم و در حال حرکت رو به عقب هستیم.

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری پیست ادامه داد: اگر مشکلات زیرساختی را کنار بگذاریم، بحث فنی مطرح می‌شود. به نظرم مشکل ما با حضور مربی خارجی هم برطرف نمی‌شود. اگر مربی خارجی بیاید و رکابزنان خوبی استعدادیابی نشوند و به دستش نرسد، نمی‌تواند کار خاصی انجام بدهد. من در تیم ملی تلاش زیادی می‌کنم و با مشورت زیادی با بزرگان این رشته دارم، اما موضوع این است که باید رکابزن بیشتری در اختیار کار فنی باشد تا دست‌مان برای انتخاب ملی‌پوشان بازتر باشد. متاسفانه پیست خالی از رکابزن شده و به همین دلیل هم انگیزه و رقابت در این رشته پایین آمده است.

پراش عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی بهتری برای تیم ملی شود. در این شرایط که حریفان در طول سال در چندین رقابت شرکت می‌کنند تا به مرز آمادگی برسند، کسب نتیجه با شرکت فقط در یک مسابقه سخت است. قبلاً سه چهار کشور در آسیا در دوچرخه‌سواری پیست بودند، اما حالا 10 کشور هستند که عالی کار می‌کنند. با توجه به اینکه رنکینگ جهانی، ملاک برای کسب سهمیه المپیک شده است، نگاه همه این کشورها نیز جهانی شده و از سطح آسیا فاصله گرفته است.

وی گفت: باز هم باید بگویم که در استعدادیابی غفلت صورت گرفته، به‌طوری‌که طی 5 سال گذشته 5 رکابزن آمده‌اند و این میراث به دست ما رسیده است که برای ساختن ودباره نیاز به زمان داریم. با این شرایط بهترین مربی دوچرخه‌سواری دنیا هم نمی‌تواند کاری انجام بدهد. ما نیاز به تغییر نگرش در دوچرخه‌سواری داریم تا بتوانیم مثل گذشته مدال‌آور باشیم.

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری پیست درخصوص عملکرد محمد دانشور که مورد انتقاد رئیس فدراسیون نیز قرار گرفته بود، عنوان کرد: متاسفانه رقیبی برای دانشور وجود ندارد تا او هم انگیزه بگیرد. در واقع باید چند رکابزن مثل دانشور داشته باشیم تا در کنار هم رشد کنند و به هم انگیزه بدهند. همچنین باید رقابت در سطح بالا را برای او فراهم کنیم. ما باید این انگیزه را در دانشور ایجاد کنیم و با اعزام به مسابقات مختلف، شرایط بهتری را به وجود بیاوریم.

پراش در پایان گفت: دو راه پیش روی ما است؛ یا اینکه به همین شکل ادامه بدهیم که قطعاً نتیجه خوبی در آینده رقم نمی‌خورد، یا اینکه تغییر نگرش بدهیم. ما به لحاظ امکانات حتی یک پیست چوبی هم در داخل کشور نداریم و وعده‌ای که داده شده، هنوز محقق نشده است. اگر به دنبال موفقیت هستیم، باید امکانات بهتری را داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج