آمادگی خونگیری پایگاه‌های انتقال خون هرمزگان درپایان صفر


آمادگی خونگیری پایگاه‌های انتقال خون هرمزگان درپایان صفر

بندرعباس- ایرنا- پایگاه‌های انتقال خون هرمزگان در روزهای پایانی صفر و در ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) و رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) آماده خونگیری از اهداکنندگان هستند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: جهت رفاه حال شهروندان در این ایام پایگاه‌ها ومراکز انتقال خون شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه ومیناب فعال است.
دکتر ایمان زارعی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: مرکز اهدای خون امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه وسه شنبه هفته جاری از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.
وی بیان داشت: مسجد جامع بندرعباس نیز فردا یکشنبه ۲۸ صفر همزمان با سوگواری سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از ساعت ۹ صبح تا پایان مراسم به خونگیری از عزاداران می‌پردازد.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: پایگاه مرکزی انتقال خون بندرلنگه نیز در روز یکشنبه و سه شنبه هفته جاری از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر و در مدرسه سعدی بندرلنگه جنب حسینیه حیدری نیز از ساعت ۲۱ تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه امشب(شنبه) مهیای خونگیری هستند.
وی یادآورشد: پایگاه مرکزی انتقال خون میناب نیز در روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته جاری از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۲و ۳۰ دقیقه ظهر آماده خونگیری از اهداکنندگان است.
دکتر زارعی یادآورشد: طرح نذر خون از اول محرم در هرمزگان آغاز شده و تا پایان صفر ادامه دارد.
استان هرمزگان به واسطه وجود بیماران خاص در زمینه‌های مختلف به طور متوسط روزانه نیازمند ۲۰۰ تا ۲۵۰ واحد خون است.
بیشترین مصرف خون در استان هرمزگان مربوط به سه هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و بیماران سخت درمان، عمل‌های جراحی و مصدومان تصادف‌های جاده ای است.
هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشور است.
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقادی خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده‌های خونی هستند که هرمزگان دارای ۴۰۰ بیمار دیالیزی و ۱۶۰ بیمار دارای اختلال انعقادی است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد