سوگواری مجاوران امام رضا (ع) در پایان ماه صفر


سوگواری مجاوران امام رضا (ع) در پایان ماه صفر

بیرجند - ایرنا - آیین‌های سوگواری و عزاداری 28 صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم در خراسان جنوبی برگزار شد.

این آیین امروز - یکشنبه - در شهر بیرجند با حرکت هیات عزاداری نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی و با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان از میدان ابوذر تا سه راهی معلم این شهر برگزار شد.

به این مناسبت مردم سوگوار شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و تکیه‌ها همراه با هیات‌های مذهبی، عزاداری می‌کنند.

براساس یک سنت دیرینه کاروان‌ها و هیات‌های عزاداری از خراسان جنوبی هر سال در آخرین روزهای ماه صفر به مناسبت رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) به سمت مشهد مقدس حرکت و در آیین‌های عزاداری در جوار حرم مطهر رضوی شرکت می‌کنند.

برخی زائران و کاروان‌ها نیز با پای پیاده از روزهای قبل راهی مشهد مقدس و حرم امام رئوف شده‌اند.

امروز همزمان با بیست و هشتم ماه صفر در اکثر حسینیه‌ها، مساجد و برخی منازل دیگ‌های بزرگ آش محلی (غلور) با همکاری هیات امنا و دسته‌های عزاداری، طبخ و بین مردم توزیع شد.

آیین‌های سوگواری رحلت پیامبر (ص) و فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی (ع) در ۱۱ شهرستان‌ استان مرزی خراسان جنوبی با حضور پرشور مردم برپا است.

مراسم قرائت زیارت حضرت رسول (ص) ازبعید نیز از ساعت ۱۵:۳۰ امروز (یکشنبه) در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار می‌شود.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط