کره‌شمالی به آمریکا هشدار داد


کره‌شمالی به آمریکا هشدار داد

پیونگ‌یانگ به واشنگتن در مورد پایان یافتن روابط دوستانه رهبر کره‌شمالی و رئیس‌جمهوری آمریکا تا پایان سال جاری میلادی هشدار داده است.

پیونگ‌یانگ به واشنگتن در مورد پایان یافتن روابط دوستانه رهبر کره‌شمالی و رئیس‌جمهوری آمریکا تا پایان سال جاری میلادی هشدار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام کره‌شمالی، صبح امروز- یکشنبه- تصریح کرد، پیشرفتی در روابط ایالات متحده و کره‌شمالی حاصل نشده و خصومت‌هایی که می توانند به تبادل آتش منجر شوند، همچنان ادامه دارد.

در بیانیه‌ای، که خبرگزاری رسمی کره‌شمالی به نقل از «کیم یونگ چول» مقام ارشد این کشور منتشر کرده، آمده است: آمریکا مرتکب اشتباه خواهد شد اگر ضرب‌الاجل یک ساله برای پایان یافتن روابط دوستانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی را نادیده بگیرد.

کیم یونگ چول پیش از دیدار دوم دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در ویتنام، به عنوان نماینده کره‌شمالی برای مذاکرات بین دو کشور به ایالات متحده سفر کرده بود.

این مقام کره‌شمالی در ادامه افزود، آمریکا به جای توجه به درخواست کره‌شمالی برای در پیش گرفتن رویکرد جدید، به فشار بر پیونگ‌یانگ ادامه می‌دهد.

کیم یونگ چول همچنین در این بیانیه به نقل از رهبر کشورش آورده است، که کیم حونگ اون امیدوار است که روابط بین واشنگتن و پیونگ به سمتی نرود که تاییدی باشد بر این که «دشمنی‌ها دائمی هستند اما هیچ دوستی دائمی وجود ندارد.»

این بیانیه در حالی منتشر شده است که روز گذشته برخی رسانه‌ها خبر دادند که رهبر کره‌شمالی از کره‌جنوبی خواسته است تا درباره برچیدن تاسیسات «کومگانگ» مذاکره کنند. این تاسیسات به مثابه یکی از نماد دوستی و همکاری بین دو کشور بوده است اما کره‌شمالی اخیر از این ساخت این پروژه انتقاد کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022