آیین عزاداری سه سوگ بزرگ در پکن برگزار شد


آیین عزاداری سه سوگ بزرگ در پکن برگزار شد

پکن- ایرنا- آیین عزاداری رحلت جانسوز پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، شنبه شب در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن پایتخت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و شماری از ایرانیان مقیم و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد، پس از ادای نماز جماعت مغرب و عشاء و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، شرکت کنندگان با مرثیه سرایی یکی از مداحان اهل بیت به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

رایزن فرهنگی ایران در چین در سخنانی ضمن تسلیت این ایام، به تشریح ویژگی های ارزشمند و شخصیت برجسته پیامبر گرامی اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) پرداخت.

آیین عزاداری سه سوگ بزرگ در پکن برگزار شد

«عباسعلی وفایی» در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت اربعین و نقش آن در وحدت ملی اشاره کرد و گفت: حضور سه و نیم میلیون زایر ایرانی در راهپیمایی اربعین، ایران را بیمه کرده است.

حجت الاسلام شریعتی از روحانیون مقیم چین هم در این مراسم گفت: در روزگار انتظار برای ظهور حضرت مهدی(عج) هستیم و مسلمانان و ادیان قبل از ما در انتظارشان شکست خوردند.

وی از انتظار به عنوان سخت ترین اعمال یاد کرد و گفت: مشکل منتظرین قبل از ما این بود که روی خود کار نکردند و دست به اصطلاحات نزدند.

در ادامه این مراسم ذکر مصیبت و سوگواری پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) برگزار شد.

همچنین بر اساس گزارش های دریافتی، مراسم های مشابهی نیز توسط ایرانیان دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرهای شانگهای و گوانگجوی چین در محل کنسولگری های این دو شهر برگزار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟