بازدید 3 میلیون گردشگر از مسجد «ایاصوفیه» تا پایان سال 2019


بازدید 3 میلیون گردشگر از مسجد «ایاصوفیه» تا پایان سال 2019

صف‌های طولانی نشان از جاذبه مسجد «ایاصوفیه» برای گردشگران دارد لذا انتظار می‌رود تعداد بازدیدکنندگان از این مسجد در استانبول ترکیه تا پایان سال جاری میلادی به 3 میلیون نفر برسد.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «hurriyetdailynews»، صف های طولانی در مقابل دفتر بلیط فروشی موزه یا همان مسجد «ایاصوفیه» در روزهای اخیر نشانه جاذبه این مقصد گردشگری در استانبول بوده است.

بر اساس آمار رسمی ارائه شده دولتی، تنها در نیمه اول سال 2019 میلادی حدود یک میلیون و 800 هزار بازدیدکننده وارد مهم ترین جاذیه گردشگری شهر استانبول که در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد، شده اند.

در 12 سال گذشته، تعداد بازدیدکنندگان از مسجد «ایاصوفیه» به حدود 31 میلیون نفر با رکورد 3 میلیون و 574 هزار و 43 نفر در اسل 2014 میلادی رسیده است.

مسجد ایاصوفیه استانبول در سال 2007 میلادی هم پذیرای دو میلیون و 2226 هزار و 159 نفر بود اما به دلیل افزایش نگرانی های امنیتی در نتیجه حملات تروریستی،تعداد گردشگران خارجی که از این مسجد بازدید کردند در سال 2016 میلادی به یک میلیون و 436 هزار و 577 نفر رسید.

این وضعیت در سال گذشته میلادی بهبود بسیار خوبی داشت که در نتیجه آن، بیش از دو میلیون و 900 هزار نفر از مشهورترین بنای تاریخی استانبول بازدید کردند.

انتظار می رود که تعداد کل بازدیدکنندگان از مسجد ایاصوفیه تا پایان سال جاری میلادی،بار دیگر به 3 میلیون نفر برسد.

این در حالی است که بر اساس گزارش ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی ترکیه، استانبول تا پایان سال 2019 پذیرای حدود 15 میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی خواهد بود.

مسجد ایاصوفیه دارای 4 ستون به ارتفاع 50 متر است که در چهار طرف گنبد اصلی قرار دارند و به‌نوعی آن را در برگرفته‌اند.

گنبد اصلی ایاصوفیه شبیه به یک کره است که داخل یک مکعب مربع قرار گرفته است.

ایاصوفیه درحال حاضر در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به‌ثبت رسیده و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور ترکیه و مهم‌ترین جاذبه‌ گردشگری تاریخی شهر استانبول و نماد این شهر به‌شمار می‌آید.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد