صهیونیست‌ها راهپیمایی همبستگی فلسطینیان در قدس را سرکوب کردند


صهیونیست‌ها راهپیمایی همبستگی فلسطینیان در قدس را سرکوب کردند

تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی شنبه شب راهپیمایی همبستگی با اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را در قدس اشغالی سرکوب کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از قدس، فعالان در شبکه‌های اجتماعی، فیلمی را به اشتراک گذاشته‌اند که نشان می‌دهد، نیروهای رژیم صهیونیستی یک فلسطینی را در این راهپیمایی که در آن صدها فلسطینی شرکت داشته‌اند، بازداشت کرده است.

از سوی دیگر، شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان اسرائیلی اقدام به شلیک نارنجک‌های صوتی و گلوله‌های گاز اشک‎آور به سوی شرکت کنندگان در این راهپیمایی کردند که طی آن شماری زخمی شدند.

منابع محلی همچنین اعلام کردند، صهیونیست‌ها ۶ خبرنگار را نیز هنگام پوشش خبری این راهپیمایی بازداشت کردند.

این راهپیمایی برای همبستگی با اسرای فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند، برگزار شد.

هم‌اکنون پنج اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت موقت و بدون تفهیم اتهام خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

نخستین اسیر فلسطینی که دست به اعتراض زد، اسماعیل علی (۳۰ ساله) بود که حدود ۹۵ روز از اعتصاب غذای وی می‌گذرد، پس از آن "هبه اللبدی" اسیر زندان فلسطینی است که ۳۳ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

براساس گزارش مراکز رسمی فلسطین، شمار اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به پنج هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است که شامل ۲۳۰ کودک، ۴۸ زن، یکهزار و ۸۰۰ بیمار از جمله ۷۰۰ نفر هستند که نیاز به معالجه فوری دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی