اعزام نیرو‌های تازه نفس آمریکایی به مناطق نفت خیز سوریه


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از خبرگزاری فرانسه،یک مسئول در...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: واشنگتن اعزام نیرو‌های تازه نفس به شرق سوریه را آغاز کرده است. این در حالیست که یک کاروان نظامی با پرچم آمریکا از عراق وارد خاک سوریه شده است. مناطق نفت خیز سوریه در شرق این کشور واقع شده اند.

این مسئول آمریکایی گفت واشنگتن با هماهنگی با نیرو‌های سوریه دموکراتیک که بخش اعظم آن‌ها را جنگجویان کرد تشکیل می‌دهند، تقویت مواضع خود را در استان دیرالزور آغاز کرده است. میدان‌های نفتی اصلی سوریه در این استان واقع شده اند.
وی بدون اشاره به جزئیات اضافه کرد هدف از این اقدام ممانعت از دستیابی گروه تروریستی داعش و سایر گروه‌ها به میدان‌های نفتی در این منطقه است.
بنابر اظهارات یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه در محل، کاروانی متشکل از ۱۳ خودروی نظامی آمریکایی از طریق عراق وارد سوریه شد و روز شنبه مسیر خود را به سوی حسکه در شرق سوریه ادامه داد. این کاروان از مراکز ایست و بارزرسی نیرو‌های دولتی سوریه عبور کرد و از شهر قامشلی نیز گذشت.
در حال حاضر حدود ۲۰۰ سرباز آمریکایی در دیر الزور مستقر هستند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا دستور داد نیرو‌های آمریکایی مستقر در مرز شمالی سوریه عقب نشینی کنند. این اقدام راه را برای تهاجم ترکیه در روز ۹ اکتبر علیه نیرو‌های کرد در این منطقه هموار کرد.
ترامپ هفته گذشته اعلام کرد تعداد کمی از سربازان آمریکایی برای حفظ امنیت منابع نفتی در سوریه باقی خواهند ماند.
روسیه روز شنبه به این اقدام آمریکا واکنش نشان داد و آنرا راهزنی بین المللی توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «آنچه واشنگتن در حال حاضر انجام می‌دهد (تحت اختیار گرفتن مسلحانه میدان‌های نفتی در شرق سوریه) حاکی از راهزنی بین المللی است».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی