طوفان حاره‌ای ارتفاع موج در دریای عمان را به 3.5 متر می‌رساند


طوفان حاره‌ای ارتفاع موج در دریای عمان را به 3.5 متر می‌رساند

زاهدان - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به تقویت طوفان حاره‌ای کیار در شمال اقیانوس هند گفت: طوفان حاره‌ای کیار در ساعات آینده به طوفان «فوق العاده شدید» حاره‌ای تبدیل می‌شود و اثرات آن در روزهای آینده ارتفاع موج در دریای عمان را به بیش‌از 3.5 متر می‌رساند.

دوست‌محمد کلیم روزشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی انتظار می رود بیشینه سرعت طوفان در شمال اقیانوس هند به حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که سبب مواج و متلاطم شدن شدید دریا می‌شود.
وی افزود: شدت طوفان به قدری است که انتظار می رود از روز دوشنبه موجب افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان شود و ارتفاع امواج دریا به ۳.۵ متر و گاهی بیش از آن نیز برسد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون طوفان در فاصله حدود هزار و ۳۵۰ کیلومتری بندر چابهار قرار دارد و با سرعت حرکت ۱۴ کیلومتر بر ساعت به سمت شمال غرب در حرکت است.
کلیم ادامه داد: پیش بینی های اولیه حاکی از آن است که طوفان در نهایت به سواحل کشور عمان در جنوب غرب چابهار برخورد کند و تضعیف شود.
وی افزود: توصیه اکید می شود شناورهای فرا ساحل استان از تردد در محدوده فعالیت این طوفان تا زمان فروکش کردن کامل آن خودداری کنند و از روز دوشنبه شناورهای صیادی و تفریحی از فعالیت در آب های دریای عمان خودداری کنند.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسیر حرکت طوفان در اداره کل هواشناس استان به صورت مستمر پایش می شود، گفت: هر گونه تغییری در مسیر حرکت طوفان به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟