دستورالعمل آزمون سراسری حفظ قرآن/ آثار ثبت‌نام‌ها از 12 آبان


دستورالعمل آزمون سراسری حفظ قرآن/ آثار ثبت‌نام‌ها از 12 آبان

دستورالعمل اجرایی هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن اعلام شد، بر این اساس ثبت‌نام برای حضور در این آزمون از روز 12 آبان‌ماه آغاز می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: دستورالعمل اجرایی هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که بهمن‌ماه ۱۳۹۸ و به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور برگزار می‌شود، منتشر شد.

بر اساس دستورالعمل منتشر شده، این آزمون برخلاف سال‌های گذشته که اسفندماه برگزار می‌شد، در اوایل بهمن‌ماه و در چهار گروه امتحانی و ۱۵ رشته برگزار می‌شود. آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در گروه‌های ترجمه و مفاهیم قرآن(دو رشته)، معارف اهل بیت(ع)(دو رشته)، حفظ قرآن کریم(۹ رشته) و آموزش‌های الکترونیک(دو رشته) برپا می‌شود.

بر اساس این گزارش زمان ثبت نام برای حضور در این آزمون از روز ۱۲ آبان‌ماه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. زمان ثبت نام برای حضور در گروه الکترونیک که شامل رشته‌های سبک زندگی و سیره معصومین(ع) و روخوانی قرآن است نیز به مدت دو ماه و تا روز ۱۵ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

زمان برگزاری آزمون رشته‌های الکترونیک روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه خواهد بود، همچنین آزمون رشته‌های کتبی نیز روز پنجشنبه سوم بهمن‌ماه برگزار می‌شود. هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در رشته‌های تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع)، حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول، حفظ کل قرآن کریم،‌ سبک زندگی و سیره معصومین(۱ و ۲) و روخوانی قرآن برپا می‌شود.

سال گذشته و در هفدهمین دوره، این آزمون در سه گروه حفظ قرآن شامل هشت رشته، مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) شامل هفت رشته و آزمون‌های الکترونیکی شامل سه رشته و در مجموع در ۱۸ رشته برگزار شد.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور