گزارشی از شیوع شپش در مدارس نداشته‌ایم


گزارشی از شیوع شپش در مدارس نداشته‌ایم

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: 308 مراقب سلامت اجرای طرح غربالگری و درمان دانش آموزان مبتلا به شپش سر را بر عهده دارند.

سالار قاسمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای مهر ماه تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر شیوع شپش در مدارس استان به دست ما نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه آلودگی با شپش مربوط به سن یا سطح اجتماعی خاصی نیست، ادامه داد: شپش یک معضل بهداشت فردی و عمومی است که ممکن است افراد در هر سن یا سطح اجتماعی در گیر آن شوند.

این مسئول با بیان اینکه طرح غربالگری شپش در مدارس استان در حال اجرا است، تصریح کرد: در این طرح موارد مشکوک در اسرع وقت به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند تا معاینات لازم صورت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان توضیح داد: در صورت محرز شدن آلودگی با شپش شامپو پرمترین به صورت رایگان در اختیار فرد و تمام افراد خانواده وی قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای جلوگیری از شیوع شپش در مدارس برنامه‌های ویژه‌ای در مدارس استان در حال اجرا است، افزود: اجرای برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان و اولیا، تدوین چاپ و تکثیر بروشورهای آموزشی و معاینات غربالگری و ارجاع موارد مشکوک به نزدیکترین مراکز درمانی از جمله این برنامه‌ها است.

قاسمی گفت: ۳۰۸ مراقب سلامت، کارشناس مراکز بهداشتی در مدارس شهری و بهورز در مدارس روستایی مسئولیت طرح غربالگری و درمان دانش آموزان مبتلا به شپش سر را بر عهده دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی