برترین‌های شب شعر «از عرشیان نینوا» در بوشهر تجلیل شدند


برترین‌های شب شعر «از عرشیان نینوا» در بوشهر تجلیل شدند

بوشهر- ایرنا- برترین‌های شب شعر «از عرشیان نینوا» روز شنبه در آیینی با حضوری شماری از مسئولان و دست‌داران شعر و ادب در بوشهر تجلیل شدند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر در این آیین گفت: از مجموع ۲۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه نخستین شب شعر عاشورایی «از عرشیان نینوا» ۱۴ اثر به عنوان برگزیده معرفی شد.

امید پارسایی‌فر افزود: پس از انتشار فراخوان شب شعر عاشورایی، ۲۰۰ اثر از ۷۰ شاعر آیینی در قالب های مختلف نو و کلاسیک و در گروه های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال توسط دبیرخانه حوزه هنری استان دریافت شد.

وی ادامه داد: بیشترین آثار در بخش شعر کلاسیک (قالب های غزل، رباعی و دوبیتی) بود که نوآوری در حوزه اندیشه، فرم، زبان، هنجار گریزی، پشتوانه دینی، کشف مضمون‌های نو و وزن‎های جدید از نکته‌‎های بارز اثرهای دریافتی بود.

در آیین اختتامیه ۱۴ شاعر هم استانی در حوزه‌های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال با عنوان «برتر، برگزیده و شایسته تقدیر» معرفی و از آنها تجلیل و تقدیر شد.

بخش نوجوان (زیر ۲۰ سال) دانیال زارع و فاطمه میرزایی به عنوان شایسته تقدیر، در بخش جوان (۲۰ تا ۴۰ سال) تقیه زنگنه، فرشید ابراهیمی، بهراد باغبانی نیک، امراله حاجب و سیما نوذری به عنوان برتر و برگزیده معرفی شدند.

در بخش بزرگسال (۴۰ سال به بالا) نیز از حسین دارند، رضا معتمد، سیدمحمد هاشمی فرد، محمدرضا احمدی فر، غلامحسین دریانورد، نوذر فولادی و علی حسین جمالی تجلیل و تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی