شورایاران در تصمیم گیری و برنامه ریزی به مدیریت شهری کمک می کنند


شورایاران در تصمیم گیری و برنامه ریزی به مدیریت شهری کمک می کنند

همایش آغاز فعالیت پنجمین دوره شورایاری های محلات منطقه 20 با حضور محسن علیجانی نماینده مجلس، حجت نظری و افشین حبیب زاده از اعضای شورای شهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ «فرهاد افشار» با اشاره با اینکه در چند دهه اخیر تلاش انسانها در راستای تعامل و همزیستی و حرکت به سمت تعالی بوده است، گفت: در دهه آخر قرن بیستم در راستای هدایت بشر بحث حکمروایی مطرح شد و با گسترش شهرها و شهرنشینی و مسائل پیچیده شهری، شیوه جدیدی در مدیریت شهر ها و بحث حکمروایی مطرح شد.

شهردار منطقه ۲۰ افزود: در حکمروائی خوب شهری ،جایگاه و تاثیرگذاری مردم در راستای اداره حکومت بیشتر و بحث سرمایه های اجتماعی پر رنگ شد.

وی با بیان اینکه در برنامه سوم شورای شهر تهران به مولفه های حکمروایی شهری که یکی از آنها مشارکت است توجه شده است، افزود: در حکمروائی خوب شهری جلب مشارکت مردم در تصمیم گیری های مدیریتی و پاسخگویی به مطالبات شهروندی مطرح است و با هدفمند شدن ساختار شورایاری و تعامل بیش از پیش آنها با مدیریت شهری در تصمیم گیری و برنامه ریزی می توانیم به کارکردی در راستای حکمروائی خوب شهری دست یابیم.

وی با بیان اینکه بعداز شکل گیری شورای شهر مبحث تشکیل شورایاری ها مطرح شد، تصریح کرد: در اولین دوره تشکیل شورایاری ها در سال ۹۷ ، در ۱۳ منطقه و در ۸۰ محله شورایاری ها شکل گرفت که محله جوانمرد قصاب در منطقه ۲۰ جزو اولین محله در سطح شهر تهران است که شورایاری درآن شکل گرفت.

افشار اظهار داشت: امسال در پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها ۲۶۰ داوطلب نخبه محلی از سوی مردم انتخاب شدند و فعالیت این نهاد اجتماعی از امروز رسماً آغاز شد.

وی با بیان اینکه سند اجرایی و بررسی وضعیت محلات شهر تهران با ۹۰ معیار کالبدی از جمله زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی، حکمروایی و..... مطابق با استانداردهای یک شهر خوب و در قالب حکمروایی خوب شهری تدوین شده است، تصریح کرد: در این سند ۳۷۴ محله شهر تهران در قالب ارزیابی مشترک ستجیده شده اند و با رعایت عدالت در راستای ایجاد حکمروایی خوب شهری با تخصیص بودجه به محلات کم برخوردار قابلیت اجرایی دارد.

شهردار منطقه ۲۰ به بحث برنامه عملیاتی در محلات اشاره کرد و گفت: ۴ رکن برای این برنامه تعیین شده که اولین رکن آن شورایاری محلات است و با توجه به گستردگی محلات و نیازهای هر محله ، نماینده هر محل و دفتر توسعه محلی از ارکان تصمیم گیری برای عملیاتی کردن برنامه محله تعیین شده اند که امید است با تعامل خوب شورایاران با مدیریت شهری این منطقه در این دوره زمانی خدمتگزاری خوبی به شهروندان صورت گیرد و رضایت مندی شهروندان ارتقاء یابد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان