منابع آرشیوی هلال احمر همدان به مرکز غرب کشور منتقل می‌شود


منابع آرشیوی هلال احمر همدان به مرکز غرب کشور منتقل می‌شود

گروه فرهنگی ــ در پی توافقات صورت گرفته، تمامی منابع دیداری و شنیداری، آرشیوی، کتابی و غیر کتابی و مکاتبات دارای ارزش نگهداری جمعیت هلال احمر همدان، به مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور (همدان) منتقل می‌شوند.

منابع آرشیوی هلال احمر همدان به مرکز غرب کشور منتقل می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از سایت نوید شاهد همدان، علیرضا تکلو، مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اظهار کرد: در پی توافقات صورت گرفته، تمامی منابع دیداری و شنیداری، آرشیوی، کتابی و غیر کتابی و مکاتبات دارای ارزش نگهداری جمعیت هلال احمر استان همدان، به مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور (همدان) منتقل می‌شوند.

وی با اعلام این خبر افزود: در برگزاری نشست مشترک با بهروز کارخانه‌ای مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان و بازدید از منابع آرشیوی موجود در این مجموعه، مشخص شد منابع عظیم و با ارزشی از قبیل فیلم، صوت، عکس، گزارش‌های سالانه و فصلی، گزارش برگزاری برنامه‌های ملی و منطقه‌ای و مجموعه مکاتبات مربوط به حوادث طبیعی در جمعیت هلال احمر استان نگهداری می‌شود.

تکلو افزود: این منابع بازگوکننده نقش تأثیرگذار امدادگران جمعیت هلال احمر استان در سوانحی چون سیل و زلزله در همدان و دیگر استان‌های کشور و حضور استراتژیک این مجموعه در فعالیت‌های برون‌مرزی است.

وی عنوان کرد: این مستندات به خوبی جمع‌آوری شده که بر اساس توافقات صورت گرفته برای حفظ و نگهداری بهتر و فهرست‌نویسی و سپس ثبت در آرشیو ملی ایران به‌عنوان بخشی از تاریخ مکتوب کشور و استان همدان به این مدیریت منتقل خواهند شد.

کارخانه‌ای، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های تخصصی مرکز اسناد همدان و تأکید بر ثبت منابع آرشیوی و تاریخی ادارات استان در این مدیریت افزود: فعالیت‌های جمعیت هلال احمر بسیار متنوع و در گستره جغرافیایی وسیعی است که با توجه به لزوم ثبت مأموریت‌ها و ارائه گزارش‌های مکتوب و تصویری، خوشبختانه مجموعه اسنادی خوبی جمع‌آوری و نگهداری می‌شود.

وی اضافه کرد: کنگره و نشست‌های علمی و تخصصی قابل توجهی با مدیریت این جمعیت در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شده که مستندات آن‌ها نیز موجود است و همه این فعالیت‌ها در قالب گزارش‌های مستقل و یا سالانه و دوره‌ای تهیه و تدوین شده است که باید در حافظه تاریخی ایران ثبت شود.

وی بیان کرد: آماده هرگونه همکاری با مرکز اسناد همدان هستیم و با همکاری جمعیت هلال احمر استان و مرکز اسناد همدان به‌زودی منابع عظیمی از فعالیت امدادگران این جمعیت از دهه 1320 هجری شمسی تاکنون در پایگاه اینترنتی کتابخانه ملی ایران در دسترس محققان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار