ثبت دو ابزار عزای حسینی در موزه لهستان


گروه بین‌الملل ــ دمام و فلوت دو ابزار عزاداری حسینی گروه بوشهری «هومِهر» در آخرین اجرای این گروه در لهستان در موزه «آسیا پاسیفیک» ورشو ثبت شد و در این موزه قرار گرفت.

ثبت دو ابزار عزای حسینی در موزه لهستان

به گزارش ایکنا از ورشو؛ گروه فرهنگی هنری هومهر در آخرین اجرای ویژه برنامه‌های «تجلی حقیقت» در کشور لهستان، در موزه آسیا پاسیفیک ورشو به روی صحنه رفت و هنرمندان بوشهری در آخرین روز اجرا در سالن آمفی تئاتر این موزه آیین‌های سنتی عزاداری بوشهر را اجرا کردند.

در این مراسم ابتدا نمایش تعزیه «مهلت» با معین البکایی (کارگردانی) غلامحسین بارونی و بازی احمد رضا قربانی و عباس بارونی به روی صحنه رفت و سپس آیین سنج و دمام بوشهری از سوی هنرمندان گروه هومهر و در پایان هم آیین موسیقایی تعزیت حسینی با استفاده از نوحه‌های معروف بوشهری اجرا شد.

در ادامه نمایش «عشق اعلی» به کارگردانی مهدی جلالی و با بازی مهدی ضیغمی نژاد و احمدرضا قربانی به روی صحنه رفت و مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.

نکته قابل توجه در این مراسم پوشش خبری و تصویری تلویزیون ملی لهستان از این آیین بود و این رسانه در پایان با عوامل برگزاری مراسم گفت‌و‌گو کرد.

حضور «مسعود ادریسی کرمانشاهی»، سفیر ایران در لهستان، اساتید و دانشجویان زبان فارسی دانشگاه ورشو و جمعی از ایرانیان مقیم ورشو از نکات قابل توجه آخرین اجرای گروه هومهر بود.

در این آیین گروه فرهنگی هنری هومهر هدایایی شامل دمام، فلوت و آثار دیگری از جمله مجموعه عکس‌های هنرمندان بوشهری را به رسم یادبود به مدیر موزه آسیا پاسیفیک ورشو اهدا کردند.

همچنین ساز دمام و فلوت از طرف گروه فرهنگی هنری هومهر در موزه آسیا پاسیفیک ثبت شد و در موزه قرار گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس