مفاسد اقتصادی مانع توسعه کشور می شوند


مفاسد اقتصادی مانع توسعه کشور می شوند

تهران- ایرنا- معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد مساله ای مهم برای نظام اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایران محسوب می شود؛ چراکه مفاسد اقتصادی نقش مهمی در عدم توسعه کشور دارند.

به گزارش روز شنبه وزارت دادگستری، محمود حکمت نیا در آیین امضای همکاری میان مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد و دانشگاه پیام نور افزود: در مبارزه با فساد نیاز به هماهنگی و پیش از آن تفاهم بر سر اصل این مطلب وجود دارد که با روش ها و فرایندهایی که منجر به فساد می شوند، نمی توان کشورها را اداره کرد و اغلب کشورها بحث مبارزه فساد را با جدیت دنبال می کنند.
وی ادامه داد: سالم بودن محیط اقتصاد موجب افزایش بهره وری و سرمایه گذاری و پیشرفت می شود و برخی از قدرت های سیاسی از موضوع وجود فساد در کشورها به عنوان ابزار سوءاستفاده و برچسب زدن و سیاه نمایی استفاده می کنند که در این راستا باید در صحنه رقابت فعال بود و از تجربیات موفق دیگر کشورها بهره گرفت.
حکمت نیا اضافه کرد: دانشگاه ها به ویژه در حوزه داخلی و انجام تحقیقات و پژوهش های علمی می توانند در امر مبارزه با فساد بسیار مفید باشند.
محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور در این دیدار اظهار داشت: هیچ نظامی با وجود فساد پایدار نخواهد بود و فساد پاشنه آشیل همه نظام ها است و در این خصوص، همه آحاد جامعه نیاز به آموزش دارند و از آنجا که یکی از مسئولیت های دانشگاه، مسئولیت اجتماعی است، در زمینه آموزش و پژوهش در حوزه مبارزه با فساد نیز می تواند ایفای نقش کند.
این تفاهم نامه در ۶ ماده و ۲۶ بند برای یک دوره ۳ ساله میان وزارت دادگستری و دانشگاه پیام نور با هدف توسعه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی و اجرایی برای استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های طرفین، به امضا رسید.
در بخشی از این تفاهم نامه آمده است: «بهره مندی طرفین از امکانات یکدیگر از قبیل ظرفیت های علمی، تجربی، پژوهشی کارگاهی، کتابخانه ای، ارتباطات بین المللی، فضاهای فیزیکی و تحقیقاتی، همکاری در برگزاری همایش، سمینار، میزگرد، کارگاه آموزشی و اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت با هدف افزایش آگاهی های عمومی در زمینه مبارزه با فساد و اخذ نظریات علمی و مشورتی استادان و دانشجویان در خصوص مباحث مورد نظر و انجام امور مطالعاتی و ارائه پروژه های علمی مشترک» مورد تاکید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان