قیمت خودرو در مسیر ثبات/ واکنش مثبت بازار به ورود دستگاه قضا


قیمت خودرو در مسیر ثبات/ واکنش مثبت بازار به ورود دستگاه قضا

کارشناسان بازار خودرو معتقدند با ورود دستگاه قضا به ساماندهی بازار خودرو این بازار به یک ثبات نسبی رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، افزایش خودسرانه و بدون ضابطه قیمت خودرو در یکسال اخیر نارضایتی شدید مشتریان را در پی داشت تا آنجا که بارها در اعتراض به قیمت‌های این بازار کمپین نخریدن خودرو در بین ایرانی‌ها شکل گرفت.

ناتوانی نهادهای نظارتی در این بازار برای کنترل قیمتها از جمله وزارت صمت، شورای رقابت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان موجب شد تا دستگاه قضا برای آرام شدن بازار خودرو به این موضوع ورود کند.

آن طور که کارشناسان بازار خودرو می گویند ورود دستگاه قضا به ساماندهی بازار خودرو و اقداماتی از جمله بازداشت برخی مدیران خودرویی توانسته تا حدودی به جولان دلالی ها و قیمتهای آشفته این بازار سر و سامان دهد.

قیمت خودرو در مسیر ثبات/ واکنش مثبت بازار به ورود دستگاه قضا

ورود قوه قضاییه به بازار خودرو مثبت است

رضا سلیم ساسانی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران اتومبیل کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز در مورد وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: بازار خودرو راکد است و قیمت خودرو نسبت به دو ماه گذشته کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: قیمت خودروهای خارجی به طور متوسط 10 درصد و قیمت خودروهای داخلی حدود 5 درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران اتومبیل کرمانشاه افزود: البته طی روزهای اخیر شاهد نوسانات قیمتی در بازار خودروهای داخلی بوده ایم.

سلیم ساسانی بیان داشت: امیدواریم قیمت خودرو کاهش یابد زیرا کاهش قیمت به سود فروشنده و خریدار است.

وی گفت: در صورتی که کارخانه داران و تولیدکنندگان نسبت به تحویل به موقع خودرو اقدام کنند شاهد کاهش قیمت در این بازار خواهیم بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران اتومبیل کرمانشاه با تاکید بر لزوم ورود قوه قضاییه به بازار خودرو، تصریح کرد: از زمان روی کار آمدن آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه اتفاقات مثبتی در این بازار رخ داده و افق روشنی پیش روی این بازار قرار گرفته است.

سلیم ساسانی با بیان اینکه در هر دو بازار خودرو داخلی و خارجی نوسان قیمتی وجود دارد، گفت: مهمترین چالش های بازار خودرو نوسانات قیمتی خودرو است که اگر ثابت شود مردم راضی خواهند بود.

قیمت خودرو در مسیر ثبات/ واکنش مثبت بازار به ورود دستگاه قضا

ثبات بازار خودرو با ورود قوه قضاییه

حجت الاسلام سید جواد حسینی ‌کیا، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در تلاش هستیم دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه کنیم.

وی با اشاره به تلاش برای بومی سازی قطعات خودرو، اظهار داشت: در عرصه بازار خودرو وزارت صمت درصدد حمایت از قطعه سازان داخلی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیز حمایت تولید قطعات خودرو را در دستورکار قرار دارد.

حجت الاسلام حسینی ‌کیا بیان کرد: از سوی دیگر ثبت نام افرادی که می خواهند خودرو خریداری کنند تنها از طریق ارائه کدملی انجام می شود و مجموع این اقدامات دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه خواهد کرد.

وی افزود: کاهش قیمت خودرو سیر نزولی داشته اما به دلیل کاهش تولید مجددا شاهد افزایش قیمت بوده ایم که باید در این زمینه چاره اندیشی شود و تولید خودرو افزایش یابد تا دوباره شاهد سیر نزولی قیمتها باشیم.

حجت الاسلام حسینی ‌کیا خاطرنشان کرد: ورود قوه قضاییه در برخورد با دلالان عرصه خودرو ورود مثبتی است و همه از این ورود حمایت می کنند.

وی عنوان کرد: ورود قوه قضاییه به بازار خودرو باید دو جنبه حمایت از تولید و برخورد با دلالان و اخلالگران نظام اقتصادی را داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی ‌کیا گفت: دستگاه قضا ضمن حمایت از تولید با اخلال گرانی که می خواهند بازار را بهم بریزند برخورد خواهد کرد و این موجب ثبات قیمت خودرو می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همواره درباره بازار خودرو جلسات مستمری را برگزار می کند.

بازار خودرو ظاهرا با ورود دستگاه قضا به یک ثبات نسبی رسیده و کارشناسان برای آینده بازار با نظارت های این نهاد افق روشنی را متصور هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش